Acasă Actualitate Primarul Fritz aruncă 40 de milioane de lei pentru ”demolarea construcțiilor ilegale”....

Primarul Fritz aruncă 40 de milioane de lei pentru ”demolarea construcțiilor ilegale”. Proprietarii care contestă demolările, amenințați cu Poliția Locală

DISTRIBUIȚI

După ce a eșuat lamentabil în campania de luptă împotriva ”mafiei de pe Bega, primarul Dominic Fritz plusează ca la poker. Și este gata să arunce pe masa de joc 40 de milioane de lei din banii timișorenilor. Totul pentru viitoare demolări din care va rezulta o cantitate estimată de deșeuri de 120.000 de tone.

Primăria Municipiului Timișoara intenționează să încheie un acord-cadru pentru lucrări de demolare, ce vizează eliminarea construcțiilor amplasate ilegal pe domeniul public. Contractul, cu o valoare estimată de aproape 40 de milioane de lei (inclusiv TVA), este programat să acopere o perioadă de patru ani, iar deschiderea ofertelor este programată pentru 13 mai 2025.

Primăria Municipiului Timișoara a publicat, la data de 1 aprilie 2025, pe SEAP (Sistemul Electronic al Achizițiilor Publice), un anunț de participare prin care face cunoscută intenția de a încheia un acord-cadru în vederea prestării de lucrări de demolare și de eliberare a bunurilor rezultate din evacuări, demolări de imobile și alte construcții, manipulare, transport, neutralizare, depozitare și valorificare a deșeurilor de pe raza municipiului Timișoara.

În documentația de achiziție, se precizează că lucrările vizează nu doar demolarea propriu-zisă, ci și evacuarea bunurilor, transportul, neutralizarea, depozitarea și valorificarea deșeurilor rezultate, în scopul eliberării domeniului public și punerii în aplicare a dispozițiilor administrative sau hotărârilor judecătorești.

Estimări impresionante: 120.000 de tone de moloz în patru ani

Conform caietului de sarcini, în urma demolărilor se estimează că vor rezulta: 120.000 de tone de materiale demolate (30.000 tone/an), 60.000 de tone evacuate (15.000 tone/an), 48.000 de tone deșeuri transportate și neutralizate (12.000 tone/an), 240.000 de kilograme de materiale valorificate (60.000 kg/an).

Bugetul total propus de Primărie pentru acordul-cadru este de 32.500.000 lei fără TVA (aproximativ 38.675.000 lei cu TVA, adică 7,89 milioane euro). Licitația va fi adjudecată pe baza celui mai bun raport calitate-preț.

În vederea atribuirii acestui acord-cadru, autoritatea contractantă anunță că urmează să organizeze o licitație deschisă, unde criteriul de atribuire ales este al celui mai bun raport calitate-preț. Data deschiderii ofertelor a fost stabilită pentru 13 mai 2025, cu cinci zile înaintea turului al doilea al alegerilor prezidențiale. Sursa de finanțare a contractului este bugetul local al Municipiului Timișoara.

Proprietarii care contestă demolările, amenințați cu Poliția Locală

Primăria anunță că va beneficia de sprijinul Poliției Locale, Jandarmeriei, Poliției Naționale, Serviciului de Ambulanță și ISU, în funcție de complexitatea intervenției și gradul de risc implicat. Aceste măsuri sunt menite ”să asigure desfășurarea în siguranță a lucrărilor, mai ales în cazurile în care proprietarii contestă demolările.

Administrația locală va coordona toate operațiunile, va stabili graficul de execuție și va notifica în scris proprietarii construcțiilor ce urmează să fie desființate.

Procese pierdute pe bandă rulantă

Încă de acum doi ani, primarul USR a semnat mai multe dispoziții de primar de demolare a unor restaurante și cluburi amplasate pe malul râului Bega.

Rând pe rând, proprietarii cluburilor de pe malul Begăi au dat în judecată Primăria Timișoara și au început să câștige procesele. Una dintre locațiile vizate de acest demers abuziv este Casa del Retro. După ce, într-o primă etapă, instanțele timișorene au respins solicitările de suspendare a aplicării măsurii de demolare, în urma prezentării argumentelor în favoarea anulării dispoziției demolare, s-a constatat că dispoziția de demolare a e fost emisă în mod netemeinic. H Doc Restort, societatea care avea localul a câștigat definitiv procesul împotriva primarului Dominic Fritz și a administrației timișorene, după ce Curtea de Apel Timișoara s-a pronunțat marți, 25 martie 2025, în favoarea firmei, consacrată pentru localurile de succes din oraș.

Printre obiectivele demolate s-a numărat și Terasa Boss – Clubul Sportiv Banatul. Dispoziția a fost atacată în instanță de către companiile M-Box Security Serv SRL și Adria SRL. Pe 7 iunie 2024, procesul a fost pierdut de reclamante la Tribunalul Timiș, însă, la data de 30 decembrie 2024, Curtea de Apel Timișoara a admis recursul celor două reclamante și a anulat decizia de demolare. Judecătorii au anulat Dispoziția nr. 716/26 aprilie 2023, emisă de către primarul Dominic Fritz, iar sentința este definitivă.

Primarul Timișoarei a făcut un nou show mediatic, pe 28 martie 2025, când a postat pe Facebook că a câștigat definitiv la Înalta Curte de Casație și Justiție procesul împotriva firmei care își desfășoară activitatea la clubul și ștrandul Heaven, unul dintre cele mai populare din oraș. Fritz anunța că va merge să ia cheile clubului și să demareze dărâmarea construcțiilor despre care susținea că sunt ilegale. S-a liniștit însă imediat după ce reprezentanții societății Elaine, care deține clubul Heaven, i-au transmis categoric că ”pe rolul instanțelor există în curs de soluționare o altă cauză, care formează obiectul Dosarului 35754/325/2019 la Judecătoria Timișoara, cauză în care, în mod evident, urmează a fi analizate valoarea investițiilor efectuate de subscrisa Elaine SRL din 2003 și până în prezent precum și recunoașterea unui drept de retenție până la achitarea contravalorii acestora”. Procesul se anunță a fi de durată, primăria va trebui să plătească investițiile făcute de chiriaș, care va rămâne acolo până la încasarea integral a sumei ce va fi stabilită drept despăgubire.

 

Comentarii

comentarii