Acasă Actualitate Primarul Lugojului şi-a prezentat raportul de activitate pe 2010

Primarul Lugojului şi-a prezentat raportul de activitate pe 2010

335
DISTRIBUIȚI

„Doar cine nu vrea nu vede că Lugojul a reînviat, că în fiecare zi se schimbă ceva, că începutul lui 2011 ne-a găsit într-un oraş mai curat şi mai civilizat. Nu va fi deloc uşor să putem realiza tot ceea ce ne-am propus. Am însă convingerea că împreună vom reuşi să facem din Lugoj un oraş cu adevărat european”, a spus Francisc Boldea
Francisc Boldea, primarul municipiului Lugoj, şi-a prezentat, în cadrul ultimei şedinţe ordinare a Consiliului Local, raportul de activitate pe anul 2010. Raportul edilului lugojean a fost structurat pe mai multe capitole: infrastructură rutieră; infrastructură edilitară; lucrări în cartiere; pieţe şi târguri; Lugojul, un oraş mai frumos, mai curat; locuinţe pentru lugojeni; mediul de afaceri şi piaţa muncii; asistenţă socială; pentru viitorul copiilor noştri; administraţia locală; în dialog cu cetăţenii; cultură şi culte; evenimente din viaţa oraşului; sportul lugojean; satele Tapia şi Măguri; obiective pentru 2011; proiecte pentru viitor. „Anul 2010 a fost pentru toată lumea un an greu, cu multe minusuri la bugetul naţional şi local. Cu toate acestea, a fost un an în care am reuşit să ducem la bun sfârşit cele mai multe dintre proiectele pe care ni le-am propus. În primul rând, 2010 a însemnat un nou început pentru una dintre cele mai importante instituţii ale lugojenilor: Spitalul Municipal. Cu o nouă echipă managerială şi prin implicarea tuturor concitadinilor noştri, sunt convins că vom reuşi împreună să redăm Lugojului un spital în care calitatea actului medical să poată concura cu succes orice clinică europeană. Şi în anul care a trecut am reuşit să le arătăm preţuirea noastră seniorilor oraşului. Am premiat şi sărbătorit aşa cum se cuvine persoanele care au împlinit vârsta de 90 de ani şi cuplurile la 50 de ani de căsătorie. Pentru 69 de tinere familii lugojene, Sărbătorile de Paşti au însemnat mutarea în casă nouă, odată cu predarea celor două noi blocuri ANL. Totodată, în 2010, am reuşit să preluăm imobilele şi terenul aferent de la Ministerul Apărării Naţionale, urmând să demarăm lucrările de reamenajare a acestora, astfel încât alte zeci de familii să se poată bucura de o casă nouă. Fără a putea să facem totul peste noapte, am intervenit în fiecare cartier din oraş, în funcţie de necesităţi. Au fost realizate câteva sute de noi locuri de parcare, s-au adoptat măsuri pentru fluidizarea traficului în cartierele supraaglomerate, a fost înlocuit întregul sistem de iluminat public. Şi, mai ales, au fost reabilitate cele mai multe străzi din oraş în cadrul unui amplu program de asfaltare pe care am reuşit să îl ducem la bun sfârşit înainte de venirea iernii. De asemenea, în 2010 a fost dată în folosinţă centura  ocolitoare a Lugojului şi au continuat lucrările de reabilitare a Staţiei de Epurare şi a reţelelor de alimentare cu apă şi canalizare. Tot în anul care a trecut, am dat comercianţilor din Piaţa ,George Coşbuc” un nou   bazar, care oferă condiţii decente. Mă bucur că am putut să redau lugojenilor trei   simboluri ale oraşului: Ştrandul Municipal, Baza Hipică şi Cinematograful Victoria. Nu am enumerat aici decât cele mai importante realizări ale ultimului an. Doar cine nu vrea nu vede că Lugojul a reînviat, că în fiecare zi se schimbă ceva, că începutul lui 2011 ne-a găsit într-un oraş mai curat şi mai civilizat. Nu va fi deloc uşor să putem    realiza tot ceea ce ne-am propus. Am însă convingerea că împreună vom reuşi să facem din Lugoj un oraş cu adevărat european”, a declarat primarul Francisc Boldea.

Reorganizarea administrativă

Una dintre problemele cu care s-a confruntat administraţia lugojeană în anul 2010 a fost cea a reorganizării, în urma OUG 63/2010. „În vederea eficientizării activităţii administraţiei publice locale a fost propusă şi aprobată o nouă organigramă care cuprinde 283 de posturi din 284 posibile. Din totalul acestora au fost prevăzute şi 20 de posturi vacante pentru serviciile cu deficit de personal, cum sunt cele de Investiţii şi Cadastru, dar şi pentru noile compartimente care au fost înfiinţate cu scopul de a eficientiza activitatea Primăriei. Restructurarea personalului s-a făcut pe trei direcţii cu trei servicii şi trei birouri, restul fiind compartimente. Au fost reorganizate Direcţia de Evidenţă a Populaţiei, Direcţia de Taxe şi Impozite, Serviciul de Cadastru, Serviciul Public pentru Administrarea şi Întreţinerea Domeniului Public şi Poliţia Comunitară. Cele mai mari probleme au fost la Direcţia de Evidenţă a Populaţiei care a fost transformată în Serviciu şi care a rămas cu doar şapte angajaţi din 23. La fel de dificilă a fost şi situaţia la Poliţia Comunitară, unde, din 73 de posturi au rămas 45. Pentru a eficientiza activitatea aparatului de specialitate din Primărie au fost create Compartimentul de Administrare a Străzilor, Compartimentul Mediu, separat de Urbanism, şi Compartimentul de Asistenţă Medicală, Învăţământ şi Culte. În urma acestei reorganizări, au fost afectate în jur de 40 persoane, care însă au avut posibilitatea de a ocupa posturile vacante rămase disponibile”, se menţionează în raportul edilului lugojean.

Executivul a iniţiat 185 de proiecte de hotărâri

În cursul anului 2010, Executivul lugojean a iniţiat 185 de proiecte de hotărâri, dintre care 178 s-au şi concretizat în hotărâri de consiliu. La acestea se adaugă  alte 15 proiecte iniţiate de consilierii locali. În 2010 au avut loc 12 şedinţe de consiliu ordinare, nouă şedinţe extraordinare, o şedinţă festivă, cu prilejul Rugii Lugojene, precum şi o şedinţă solemnă, dedicată Zilei Lugojului.

Obiective pentru 2011

Conform raportului primarului, municipalitatea are ca prioritate pentru anul 2011… dezvoltarea Lugojului.  „În bugetul local au fost prevăzute sume importante alocate principalelor obiective de investiţii ce se vor derula în 2011 în oraşul nostru. Pe primul loc se află modernizarea Spitalului Municipal, instituţia urmând să primească aproape 1 milion lei, în două tranşe. În acest moment este în elaborare proiectul de modernizare a pavilionului central din cadrul Spitalului Municipal, în vederea finanţării acestuia prin programul Transfrontalier Ungaria – România, în valoare de 2 milioane de euro”, se menţionează în raport. Tot la capitolul „obiective pentru anul 2011”, sunt enumerate o serie de lucrări edilitare, precum:  asfaltarea unui număr de 44 de străzi; modernizarea străzii A. Mocioni; realizarea sensului giratoriu pe strada Huniade; modernizarea străzilor din cartierele Micro IV, Ştrand şi Ţesători; realizarea a 6 kilometri de piste pentru biciclişti; realizarea a 5-8 noi ansambluri de joacă în cartiere; amenajarea a 600 noi locuri de parcare; reabilitarea a încă 20 de fântâni forate şi amenajarea fântânii din Piaţa „Josif Constantin Drăgan”; reabilitarea clădirilor Primăriei, Bibliotecii, Galeriei „Pro Arte” şi a fostului Cinematograf Victoria; reabilitarea malurilor Timişului; reabilitarea a 15.000 de metri pătraţi de trotuare în cartierele de blocuri şi în zonele de la periferia oraşului.

Comentarii

comentarii