Acasă Eveniment Primăria Timişoara face lumină în scandalul de la Liceul de Arte

Primăria Timişoara face lumină în scandalul de la Liceul de Arte

780
DISTRIBUIȚI

Povestea Liceului de Arte Plastice din Timişoara începe în luna noiembrie 2003, atunci când comisia specială de retrocedare a unor bunuri imobile care au aparţinut cultelor religioase din România emite o decizie prin care imobilul în care îşi desfăşoară activitatea Liceul de Arte este retrocedat Federaţiei Comunităţilor Evreieşti din România, respectiv Fundaţiei "Caritatea". În acel an, directorul acestui liceu încheie un contract cu noii proprietari, pe o perioadă de cinci ani. Suma care trebuia achitată lunar pentru clădirea în care îşi desfăşoară activitatea Liceul de Arte era de doar 600 de euro. Chirie de 30.000 de euro lunar

Timp de cinci ani, această chirie a rămas nemodificată, până în momentul în care acelaşi director al aceluiaşi liceu semnează un act adiţional la contract, prin care chiria creşte de la 666 de euro la 31.000 de euro pe lună. Scenariul se repetă la data de 19.06.2009, respectiv la data de 27.09.2010, contractul fiind prelungit de fiecare dată pentru încă un an, pe baza înţelegerii dintre reprezentanţii Fundaţiei "Caritatea" şi cei ai Liceului de Arte Plastice, actele adiţionale fiind semnate din partea locatarului doar de către dna director prof. Eugenia Drăgoi Banciu. Potrivit Biroului de Presă al Primăriei Timişora, nici primul contract şi nici măcar cel de-al doilea nu a fost avizat de nimeni din Primăria Timişoara „ Primăria Municipiului Timişoara nu a negociat preţul chiriei, acest lucru fiind făcut doar de directoarea Liceului de Arte Plastice. Până în ianuarie 2011, Primăria Municipiului Timişoara vira la Inspectoratul Şcolar, către centrele bugetare, suma de bani necesară bunei desfăşurări a procesului de învăţământ, acestea ocupându-se de plata chiriei negociate de directoarea Liceului de Arte Plastice, chiar şi în condiţiile creşterii exorbitante a acesteia (de la 666 euro la 31.600 euro). Din ianuarie 2011, centrele bugetare au trecut în subordinea Municipiului Timişoara. Acesta şi-a continuat obligaţia legală de susţinere a procesului de învăţământ, moment în care am şi constatat ce facturi se plătesc, de fapt, către şcoli” , transmite Biroul de Presă din cadrul Primăriei Timişoara.

Primăria Timişoara a pus la dispoziţie un nou spaţiu

Pentru a se face o economie considerabilă la bugetul local, cu susţinerea Inspectoratului Şcolar al Judeţului Timiş, s-a propus mutarea elevilor Liceului de Arte Plastice în sediul de pe bv. Liviu Rebreanu nr. 35, unde, în cadrul clădirii existente, elevilor li se pot aloca 15 ateliere, 3 săli de clasă, 1 grup sanitar suplimentar, o sală profesorală, 1 cabinet director + secretariat, 1 cabinet director adjunct, o bibliotecă, 2 spaţii de depozitare, 1 cabinet medical şi 1 cabinet psiho. La presiunile doamnei director, prof. Eugenia Drăgoi Banciu, care susţine că aceste spaţii sunt insuficiente, s-au căutat modalităţi de suplimentare a spaţiului existent. Una dintre aceste propuneri, aflată în discuţie în momentul de faţă, este amplasarea de construcţii modulare în curtea clădirii de pe bv. Liviu Rebreanu. Mai-marii municipalităţii au vrut să prelungească acest contract pe încă 10 ani, cu o chirie maximă de 10.000 de euro lunar, însă reprezentanţii fundaţiei care deţin această clădire în proprietate au refuzat oferta municipalităţii şi au scos la vânzare clădirea în care învaţă elevii Liceului de Arte. Joi, 2 iunie, cu începere de la ora 15:00, la sediul Primăriei Timişoara va avea loc o dezbatere publică privind mutarea Liceului de Arte în altă locaţie. La această dezbatere vor participa părinţi, elevi, dar şi profesori ai acestui liceu de prestigiu din Timişoara.

 

Comentarii

comentarii