Primul candidat oficial la Preşedinţia României, anunţat încă din luna mai a acestui an, se află în cea de-a treia lună a campaniei de atragere a simpatiei, după modelul comunicării politice elaborate de sistemul american. Adaptat şi în România, în Europa, în general, sistemul este unul de succes şi reprezintă şi un vector de testare a câmpului de atragere a unor alegători, să spunem, mai puţin decişi în raport cu lista candidaţilor. Principele Radu face acum mai multe vizite în ţară, în sistemul caravanei de întâlniri preelectorale, în care se întâlneşte cu simpatizanţi, cu oameni din toate sferele vieţii sociale, cu tineri sau cu persoane cu experienţă, poartă discuţii informale. Una dintre întrebările care apar mereu este: „ De ce nu vă vedem în emisiuni televizate?”. Principele Radu, vădit conturat ca o persoană pentru care nu există întrebări incomode, ci numai sinceritate pentru fiecare dintre întrebările puse, se comportă deschis, nu produce ipocrizii editoriale, nu se preface că nu ştie răspunsul, chiar şi atunci când se încearcă presiune mediatică după modelul mioritic dâmboviţean. În vreme ce numărul apariţiilor televizate este în scădere, în ţară au loc întâlniri regionale cu oamenii antrenaţi în campania de susţinere, prin voluntariat. Cei angrenaţi în campania de strângere de semnături o fac necondiţionat, există un aer proaspăt în această campanie, chiar dacă partidele au o putere mai mare de penetrare a canalelor de televiziune. Recent, la Castelul Săvârşin a avut loc întâlnirea grupurilor de susţinători din Timiş, Arad, Hunedoara şi Bihor, care au arătat că există deja foarte multe semnături de susţinere din ţară, mai ales, aşa cum era de aşteptat, din partea celor care, în ultima vreme, nu au mai fost la vot. Există exemplul unor succese electorale excepţionale în Lituania, Slovenia, în alte state din jur, în care persoanele care au câştigat alegerile din primul tur nu erau susţinute de vreun partid „puternic” sau „ de succes”, nu aveau notorietate politico – mafiotă, nu aveau „multă presă”, dar au câştigat altfel! Au câştigat prin promovarea propriei lor personalităţi, a distincţiei care a făcut posibilă atenţia publică. A celei de bun-simţ. A celei care are legătură cu învingătorii. Dacă Principele Radu este, să spunem, uşor neglijat, acum, de televiziunile naţionale, s-ar putea ca tocmai acest lucru să-i ajute pe oameni să se decidă, tot altfel!