Acasă Actualitate Problema transparenței bugetare a fost dezbătută la Timișoara

Problema transparenței bugetare a fost dezbătută la Timișoara

DISTRIBUIȚI
13040974 425224387677025 7672773566354844543 o
În luna aprilie, la Timișoara, au fost organizate mai multe acțiuni pentru încurajarea transparenței bugetare. În acest sens au fost împărțite oamenilor mai multe broșuri, în care a fost analizat și explicat, pe înțelesul tuturor, felul în care au fost cheltuiți banii în anul 2014. Mai mult, timișorenii care au dorit, au putut completa un chestionar care cuprindea mai multe puncte legate de calitatea serviciilor Primăriei și domeniul în care ar trebui pe viitor investiți banii.
Din cele 101 persoane chestionate, 38 au fost de părere că domeniul care ar trebui să primeze este cel medical, urmat de educație și de lucrările ce se execută pentru anveloparea blocurilor.
Deși aproape 70% dintre cei care au completat formularul sunt de părere că serviciile oferite de RATT sunt de nivel mediu, doar 4% consideră că ar trebui alocate fonduri în acest domeniu.
Reprezentanți ai Societății Civile, autoritățiilor publice locale și județene, dar și ai mediului universitar, s-au întâlnit în cadrul unei dezbateri pentru a vedea care sunt variantele cele mai bune pentru ca Timișoara să se poată lăuda cu o transparență bugetară pe înțelesul cetățenilor.
”Pentru redactarea acestei broșuri a trebuit să culegem informații și am întâmpinat greutăți la acest capitol. Pe web-site-ul administrației locale nu am găsit toate datele necesare, apoi am trimis o cerere la care nu am primit răspuns și abia după ce am mers personal la sediul Primăriei s-a rezolvat. În altă ordine de idei, informațiile care apăreau în anumite documente erau diferite de cele care ne-au fost furnizate de surse oficiale”, a declarat Paul Pop, colaborator al Centrului de Resurse Juridice, inițiatorul acțiunii.
Prezent la dezbaterea de luni 25 aprilie, Radu Nicosevici, președinte al Academiei de Advocacy a făcut o serie de propuneri, printre care: o implicare mai puternică a societății civile, organizarea mai multor dezbateri publice pe tema bugetului local și implicarea cadrelor universitare de la facultățiile de științe economice. 
Consilierul local Radu Dimeca a precizat că importantă este comuncarea dintre autorități și cetățeni, pentru că aceasta poate sta la baza unei dezvoltări armonioase a orașului:
”Trebuie ca dialogul dintre noi și cetățeni șă fie unul impecabil. De aceea eu am propus o serie de dezbateri la care să participe reprezentanți ai Primăriei, ONG-urilor și consiliilor consultative de cartier. Dezbaterile ar putea avea loc trimestrial. Folosind un limbaj pe înțelesul tuturor, cetățenii își vor da seama despre ce este vorba și vor putea participa activ la dezvoltarea orașului”, a spus Dimeca.
Acțiunile de încurajare a transparenței bugetare au fost organizate de Centrul de Resurse Juridice și asociațiile Funky Citizens, respectiv Pro Democrația. 

Comentarii

comentarii