Acasă Economic Procar Timișoara, gazdă pentru campionii din Campionatul Național de Raliuri

Procar Timișoara, gazdă pentru campionii din Campionatul Național de Raliuri

503
DISTRIBUIȚI

FOTO

Maşina care s-a acoperit de glorie în ultimii ani, în cadrul celebrului IRC (Intercontinental Rally Challenge), este prezentă în premieră la Timişoara, cu ocazia etapei din Campionatul Naţional de Raliuri. înainte de a lua startul la Timiş Rally 2012, Skoda Fabia S2000 a fost vedeta showroom-ului, la Procar – Centrul Skoda Timişoara.

 Invitaţi speciali au fost cei care concurează în CNR cu această maşină, dublul campion naţional Dan Gîrtofan şi copilotul său, Eugen Rotaru. Organizarea unor astfel de evenimente face parte din tradiţia casei la Procar, firma timişoreană fiind mereu aproape de crema motorsportului românesc. încă din primii ani de activitate a fost puternic implicată în raliuri. Astfel, primele maşini performante pe care a alergat celebrul Titi Aur în anii ’90 (Audi S2, Toyota Celica) au fost importate prin Procar. Compania a obţinut apoi statutul de furnizor oficial de echipamente de curse pentru echipa de uzină Dacia Piteşti, cea care la vremea respectivă se confunda cu selecţionata naţională de raliuri a României. Procar a fost, mai apoi, iniţiatorul primei competiţii monomarcă din istoria sportului auto românesc, Cupa Dacia Nova, reuşind să convingă nume mari, precum Bosch sau Bridgestone, să se implice în premieră în sportul românesc, în calitate de sponsori. Procar a devenit apoi dealer Skoda, legându-şi numele în exclusivitate, de celebrul brand ceh. Şi în noul context, Procar a rămas apropiat de sportul cu motor, fiind alături mereu de cei care au alergat pe Skoda (Titi Aur cu o Octavia WRC sau Ernest Mulner de la Delcar Braşov, pe o Fabia, în CNR) sau de cei care au organizat competiţii în zonă, precum etapele de VTM de la Reşiţa.

„Acum, când există o echipă Skoda România, cu un pilot precum Dan Gîrtofan şi o maşină ca Fabia S2000, este în firescul lucrurilor ca la etapa CNR de la Timişoara, aceştia să fie oaspeţii noştri speciali", declară doamna Mihaela Rusu, director general Procar – Centrul Skoda Timişoara.
 
Maşina campioană: Skoda Fabia S2000
 
Skoda Fabia S2000 este modelul care s-a impus în sezoanele 2010 şi 2011 din IRC (Intercontinental Rally Challenge), dar şi în SWRC (campionat din cadrul WRC). Cu acest model, Skoda a obţinut un triumf istoric, în 2011: pentru prima dată, marca a câştigat Campionatul Mondial, având ca vârf de lance echipajul format din Juho Hanninen şi Mikko Markkula. Titlul categoriei Super 2000 din Campionatul Mondial, cucerit de team-ul Red Bull Skoda, a reprezentat apogeul celebrărilor din 2011, care au marcat 110 ani de activitate Skoda în motorsport. Mașina pilotată de Gîrtofan a aparţinut până recent pilotului norvegian Eyvind Brynildsen, care a participat cu el în IRC, WRC şi în campionatul din Norvegia. Dan Gîrtofan participă în Campionatul Naţional de Raliuri Dunlop 2012, reprezentând noua echipă Skoda România Motorsport. Parteneriatul lui Giri cu Skoda România a fost încheiat pentru trei sezoane. 
 
Un nou proiect pentru Giri
 
Dublul campion naţional de raliuri Dan Gîrtofan, a început un nou proiect în 2012. După mai mulţi ani în care a fost fidel mărcii Subaru, Giri a decis că e timpul să facă o schimbare, astfel că ia startul pe o supermaşină în Campionatul Naţional de Raliuri 2012. Schimbarea se datorează implicării celui mai nou partener al său, Skoda România, care a venit să-l sprijine în ceea ce s-ar putea numi poate unul din cele mai importante şi bine puse la punct proiecte din ultimii ani în întrecerea internă de raliuri. Skoda România se adaugă partenerului din ultimii doi ani al lui Giri, Alexandrion Grup România, iar, împreună cu ceilalţi susţinători, promit o linişte financiară mult necesară în vremurile de criză pe care le traversăm. „Mă bucur foarte mult că am reuşit să facem marea schimbare pe care o doream. De asemenea, îmi pare bine că am găsit un partener precum Skoda România, lucru care ne-a permis să facem un asemenea proiect. Am avut doar o lună şi jumătate să punem la punct toate aspectele, a fost multă muncă şi multe nopţi nedormite, dar suntem fericiţi că am reuşit să îndeplinim ce ne-am propus. Sperăm ca, împreună cu toţi partenerii pe care îi avem să ajungem din nou pe cea mai înaltă treaptă a podiumului la finalul sezonului", a declarat Dan Gîrtofan.
Dan Gîrtofan a reuşit un debut fericit pe noua sa maşină, clasându-se pe locul 4 în clasamentul general al TESS Rally Braşov, etapa inaugurală a Campionatului Naţional de Raliuri Dunlop 2012. Chiar dacă fanii campionului braşovean aşteptau o victorie, vremea schimbătoare din prima zi, cu rafale de ploaie, dar şi cu viscol şi zăpadă pe PS 1 Poiana Braşov, a dat totul peste cap şi mulţi concurenţi au avut de suferit în ceea ce privesc timpii obţinuţi. „îmi place foarte, foarte mult maşina, pot să spun că o iubesc tare de tot. Are un potenţial fantastic, trebuie doar noi să nu ne încurcăm", avea să declare Giri, după prima etapă.
 
{vsig}galerie/skoda irc 1{/vsig}</p>
 
Skoda România Motorsport ţinteşte cât mai sus
 
Directorul mărcii Skoda în România, Vlad Rusu, a declarat că ştie că pentru echipa Skoda România Motorsport se arată un drum greu în faţă, cu multe provocări, dar este convins că echipa le poate depăşi pe toate şi poate ajunge în top. „Când provocarea de a avea o Skoda Fabia S2000, regina din IRC şi SWRC, s-a arătat în faţa noastră, nu am ezitat să o acceptăm. Mai ales că experienţa, talentul şi aptitudinile dovedite în decursul anilor de către Dan Gîrtofan, îmbinate cu renumele căpătat de Skoda Fabia S2000 în ultimii ani în raliuri, ne pot face să visăm şi să sperăm, cu şanse reale, la un obiectiv ambiţios. Prin acest proiect dorim să demonstrăm, dacă mai era nevoie, calităţile mărcii Skoda. Dorim să oferim fanilor mărcii, clienţilor şi distribuitorilor Skoda entuziasmul, bucuria şi emoţiile curselor, dar şi un motiv în plus de mândrie pentru apartenenţa la familia Skoda în România", a declarat Vlad Rusu.

Comentarii

comentarii