Simularea tehnică a testării inițiale standardizate organizate de Inspectoratul Școlar Județean (I.Ș.J.) Timiș s-a desfășurat în 40 de unități de învățământ.
Eșantionul a inclus școli gimnaziale din mediul rural și urban, școli din zona periurbană, licee teoretice din Timișoara și urbanul mic, licee tehnologice și vocaționalul de arte și pedagogie.
Marți, 24 septembrie, inspector șef al IȘJ Timiș, Aura Danielescu a declarat că nu toți copiii sunt mulțumiți de rezultate, iar reacțiile nu sunt tocmai cele mai potrivite, dar atât părinții, cât și copiii trebuie să înțeleagă că testul în sine nu a avut scopul de a evidenția ceea ce nu s-a făcut în clasă și cât anume copiii nu cunosc din materie școlară.
Testarea are scopul de a-i ajuta atât pe profesori, cât și pe copii pentru ca elevii să poate recupera decalajele pe care le au în pregătirea școlară.
“Ne pregătim și pe următoarele probe. Nu vom renunța la ele, dar evident nu ne vom speria de fiecare rezultat, ci dimpotrivă, ne va fi de ajutor. Vom face ca următoarele să fie mai bune și să reflectă intervenția noastră pe fiecare unitate de învățământ”, a spus prof. Danielescu.
Date fiind toate informațiile primite din școli, conducerea ISJ Timiș se arătă optimistă vizavi de evaluarea care debutează marți, 24 septembrie.
“Le mulțumim colegilor directori, profesori, informaticieni pentru colaborare și implicare, pentru că, astfel, am putut avea o imagine corectă asupra potențialului nostru în zona de digitalizare. Cu bucurie, am constatat că foarte multe din echipamentele utilizate, în acest demers, de către copii, sunt achiziționate de către unitățile de învățământ prin intermediul unui alt program implementat de I.Ș.J. Timiș, în colaborare cu M.E., PNRAS. Simțim că împreună scriem o nouă poveste pentru copiii din Timiș, o poveste care, cu siguranță, le va influența frumos devenirea”, a concluzionat Aura Danielescu.
Testarea inițială standardizată pentru elevii din Județul Timiș este un proiect desfășurat de Inspectoratul Județean Timiș în parteneriat cu Brio.ro, ce are ca scop testarea nivelului actual de competențe al elevilor care tocmai au început noul an școlar.
În cadrul proiectului vor fi testați aproximativ 45.000 de elevi din clasele IV-XII, la principalele materii școlare: Limba și literatura română, Matematică, Istorie, Geografie, Biologie, Fizică, Chimie, Informatică, Engleză și Franceză, în perioada 24 septembrie-7 octombrie 2024, fiecărei discipline fiindu-i alocată o zi.
Disciplinele la care se aplică testarea, pentru fiecare clasă, au fost stabilite în funcție de ciclul de învățământ, respectiv filieră/profil/specializare.
Sesiunile de testare se desfășoară doar pe platforma brio.ro. Scorul obținut este măsurat în centile (între 0 – 100) și reflectă gradul de competență al elevului pe materia studiată în raport cu ceilalți elevi din țară.
Scorul nu este implicat într-un proces de notare, ceea ce înseamnă că scorul nu se traduce în notă trecută în catalog.
Accesarea platformei de testare se realizează online, de pe orice dispozitiv electronic – calculator, laptop, tabletă, smartphone.
Sesiunile de testare pe discipline vor genera un raport de evaluare, în urma căruia fiecare elev, părinte, sau profesor va putea afla care este rezultatul testării: ce competențe are fiecare elev, care sunt punctele forte, dar și cele unde performanța este scăzută.
Acesta va fi disponibil după încheierea întregului proces de Testare Inițială/după finalizarea sesiunii de testare.