Lucrările pe segmentul de autostradă A1 Margina–Holdea prind ritm susținut. Joi, 15 mai, peste 700 de muncitori și circa 350 de utilaje lucrează în trei schimburi la construcția celor două tuneluri care vor străbate dealurile din zonă. Activitatea intensă este concentrată în special la tunelul 1 (T1), unde se forează simultan din ambele direcții.
Potrivit informațiilor de pe șantier, echipele constructorului bosniac Euro-Asfalt, care abordează galeria stângă a tunelului, au avansat cu aproape 140 de metri, în timp ce echipele românești de la UMB, care forează galeria dreaptă, au realizat un progres de aproximativ 60 de metri. La extremitatea opusă a tunelului, s-a turnat deja bolta pe o lungime de 22 de metri, semn al avansului în etapa de finalizare structurală.
Tunelul 1 va avea 415 metri pe un sens și 367 de metri pe celălalt.
Lucrările continuă și la tunelul 2 (T2), unde echipele de construcție montează plăcile de coronament în zona portalurilor și execută lucrări în segmentul de tip „cut & cover” – o tehnică ce presupune săparea în deschidere, urmată de acoperirea tunelului.
Conform proiectului, tunelul T2 va fi mult mai lung: 1.985 de metri pe un sens de mers și 1.825 de metri pe celălalt, reprezentând una dintre cele mai complexe structuri de infrastructură rutieră aflate în execuție în România.
Construcția tunelurilor este esențială pentru finalizarea „secțiunii lipsă” de pe A1 Lugoj–Deva, un segment critic pentru conectarea integrală a coridorului rutier european. Autoritățile estimează că, menținând acest ritm de lucru, termenul de finalizare ar putea fi respectat, accelerând astfel circulația rutieră și reducând timpii de transport între vestul și centrul țării.