Acasă Economic Promovarea tinerilor pe piața muncii

Promovarea tinerilor pe piața muncii

507
DISTRIBUIȚI

ManpowerGroup recomandă mediului de afaceri o serie de strategii prin care poate fi diminuat nivelul șomajului în rândul tinerilor

ManpowerGroup, lider global în furnizarea de soluții inovatoare cu forța de muncă, a făcut publice o serie de recomandări pentru mediul de afaceri, în scopul identificării de soluții eficiente și sustenabile pentru integrarea unui număr cât mai mare de tineri pe piața muncii.

 Aceste soluții sunt menite să prevină declinul noilor generații de angajați și totodată impactul negativ pe care îl poate produce atât asupra succesului profesional al fiecăruia, cât și asupra dezvoltării durabile a economiei naționale. Cea mai recentă lucrare publicată de către ManpowerGroup, “Generația tânără – succesul economiei de mâine” are în vedere problema din ce în ce mai accentuată a șomajului în rândul tinerilor, atât la nivel regional, cât și la nivel global. Pentru un număr tot mai mare de tineri integrarea pe piața muncii reprezintă o adevărată provocare – reprezentând 48.8% din forța de muncă activă în 2011, conform Organizației Internaționale a Muncii – cu toate că unu din trei angajatori la nivel global are dificultăți în identificarea de personal calificat, conform studiului ManpowerGroup privind Deficitul de Talente din 2011. 
 
Rata șomajului în rândul tinerilor din România a ajuns la 23%
 
“Nivelul recent al șomajului de peste 20% sau chiar peste 50% în rândul tinerilor în unele state europene dezvoltate precum Marea Britanie și Spania reprezintă o noutate care ar putea deveni o prioritate majoră în anii următori. Acest semnal de alarmă este confirmat de studiile recente care indică faptul că unii dintre tinerii fără loc de muncă nici nu doresc să obțină unul. Atragerea tinerilor chiar și în cadrul unor proiecte punctuale pe perioade determinate, printr-o deschidere și flexibilitate mai mari oferite de către angajator sau mentor, ar aduce beneficii tuturor părților și ar crește șansele tinerilor de a găsi ulterior noi job-uri, având o experiență concretă la bază”, a declarat Valentin Petrof, country manager al ManpowerGroup România. La nivel global din 1998 până în 2008, șomajul în rândul tinerilor a crescut cu 0.2%, procent reprezentând aproximativ 100.000 de persoane anual; însă, din 2008 până în 2009 a crescut cu 5,3%, respectiv cu 4,5 milioane de oameni într-un singur an. Până la finalul lui 2010, un număr de aproximativ 75,1 milioane de tineri nu aveau un loc de muncă, conform Raportului privind tinerii la nivel global, 2012 Națiunile Unite).
Provocările legate de șomajul în rândul tinerilor continuă să se intensifice în rândul statelor dezvoltate. În Spania, majoritatea tinerilor (51,4%) nu aveau un loc de muncă la finele lui 2011, iar procentele erau aproape la fel de ridicate și în Grecia (46,6%). Rata șomajului în rândul tinerilor din Portugalia a atins 30,7%, iar în România a ajuns la 23%. 
 
Promovarea antreprenoriatului este o componentă indispensabilă pentru a asigura dezvoltarea economică regională
 
Prin această lucrare, “Generația tânără – succesul economiei de mâine”, ManpowerGroup oferă o serie de soluții prin care mediul de afaceri poate rezolva provocarea reprezentată de nivelul ridicat al șomajului, printre care: participarea la programe de orientare în carieră a tinerilor aflați încă la școala – una din cele mai simple și accesibile mișcări pe care angajatorii o pot pune în practică este încheierea de parteneriate cu instituțiile educaționale și vocaționale, astfel încât să stimuleze și să asigure participarea tinerilor la piața muncii; crearea și antrenarea tinerilor în programe care să-i ajute la îmbogățirea experienței profesionale – tinerii au nevoie să acumuleze experiența necesară pentru a le demonstra angajatorilor că sunt capabili să aplice competențele învățate direct la locul de muncă. Internship-urile, colaborările pe proiecte punctuale cât și contractele de muncă pe termen scurt sunt alternative mult mai eficiente decât o perioadă mai mare de șomaj; Investiții care să răspundă deficitului de locuri de muncă entry-level, cu perspective de dezvoltare pe termen lung: o strategie importantă pentru a stimula creșterea numărul de locuri de muncă este reprezentată de extinderea volumului de angajatori. Promovarea antreprenoriatului este o componentă indispensabilă pentru a asigura dezvoltarea economică regională.
„Generația tânără se confruntă cu numeroase obstacole în ceea ce privește dezvoltarea de competențe specifice locului de muncă. Acestora le sunt necesare cât mai multe calificări, experiență și credibilitate cât mai relevante pentru locul de muncă la care aspiră; le lipsesc resursele și informațiile care să îi susțină în alegerile pe care le fac în plan profesional și din păcate nu au acces la locuri de muncă entry-level, care să le permită ulterior să evolueze”, a declarat Jeffrey A. Joerres, președintele și CEO-ul ManpowerGroup. „Mentalitatea în ceea ce privește piața muncii trebuie să-și mute accentul dinspre siguranța locului de muncă spre siguranța pe piața muncii – dezvoltarea de abilități pentru a rămâne competitiv pe piața muncii. ”
 
Angajatorii sunt cei care trebuie să ia inițiativa în ceea ce privește stimularea potențialului tinerilor talentați pe piața muncii
 
“Angajatorii au un interes legitim în realizarea de investiții pentru stimularea abilităților forței de muncă tinere, astfel încât aceștia să înfrunte cu succes provocările cu care se confruntă pe piața muncii”, a adăugat Jonas Prising, președintele ManpowerGroup al regiunii America. “Pe măsură ce angajații în vârstă, cu experiență, se retrag de pe piața muncii, nevoia de tineri care să-i înlocuiască crește din ce în ce mai mult, întrucât trebuie soluționat deficitul de personal talentat, care continuă să se accentueze. Tinerii energici, creativi și familiarizați cu tehnologia reprezintă forța de muncă talentată care va susține productivitatea în viitor.”
Lucrarea “Generația tânără – succesul economiei de mâine” prezintă pe larg o serie de inițiative integrate, în parteneriat public-privat, care se concentrează asupra stimulării competențelor specifice locului de muncă în rândul tinerilor. În toate regiunile de pe glob s-a dovedit faptul că angajatorii sunt cei care trebuie să ia inițiativa în ceea ce privește stimularea potențialului tinerilor talentați pe piața muncii. ManpowerGroup îndeamnă astfel angajatorii să facă un pas înainte și să demareze inițiative în ceea ce privește susținerea tinerilor pe piața muncii.

Comentarii

comentarii