Acasă Politica PSD Arad acuză afaceri la Pecica, cu despăgubirile pentru autostradă

PSD Arad acuză afaceri la Pecica, cu despăgubirile pentru autostradă

DISTRIBUIȚI

Președintele PSD Arad, Dorel Căprar, acuză afaceri imobiliare derulate cu fondurile pentru despăgubiri pentru terenurile aflate pe traseul de autostradă Nădlac-Arad, la Pecica. Conform datelor prezentate, o parte dintre despăgubiți au primit sume considerate drept exorbitante pentru terenurile expropriate, în timp ce alții au beneficiat de sume de aproximativ 20 de ori mai mici pentru situații și terenuri similare. În data de 28 aprilie 2010, guvernul a emis Hotărârea 416, privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică „Autostrada Nădlac-Arad”, publicată în Monitorul Oficial, în data de 3 mai 2010. Se aprobă amplasamentul lucrării de utilitate publică „Autostrada Nădlac-Arad”, potrivit hărţii topografice prevăzute în anexă şi se aprobă, de asemenea, declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică, prin Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România – S.A., aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii. De asemenea, se aprobă ca justă despăgubire pentru imobilele ce constituie amplasamentul lucrării de utilitate publică prevăzut la art. 1 suma globală estimată de 63.000 mii lei, adică 63 milioane lei, alocată de la bugetul de stat, aprobat potrivit legii, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, la cap. 84.01.03 „Transport rutier”, titlul 56.01 „Programe din Fonduri Externe Nerambursabile Postaderare” – „Programe din fondul de coeziune (FC)”. Suma prevăzută la art. 3 se virează de către Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, în termen de cel mult 30 de zile de la data solicitării acesteia, într-un cont bancar deschis pe numele Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. PSD Arad a constatat că suma, care ar fi trebuit să acopere despăgubirile pentru toți cei vizați, a lăsat la o parte 251 de persoane, rămase nedespăgubite în baza actului normativ respectiv. Pentru cei 251 a fost emis alt act, Hotărârea nr. 488 din 11 mai 2011, care o modifică pe precedenta și în a cărei anexă apar cele 251 de persoane lăsate pe dinafară anul trecut, care primesc sume de aproximativ 20 de ori mai mici decât vecinii lor, despăgubiţi în 2010. Adică, în 2010, pentru un metru pătrat de teren s-au plătit 4 euro, adică 40.000 euro pe hectar, în condițiile în care valoarea de piață a terenului agricol în zonă este de doar 2.500-3.000 euro pe hectar. Prin hotărârea de guvern din acest an, despăgubirea a fost de doar 2.500 de euro pe hectar, pentru cei 251 rămași nedespăgubiți de anul trecut, mai precizează liderul social-democrat arădean. „În condiţiile în care se spune că nu sunt bani, se taie salariile şi se impozitează pensiile, trebuie ca cineva să dea explicaţii: de ce s-au acordat despăgubiri de 40.000 de euro pentru un hectar de teren, când valoarea sa de piaţă este de cel mult 3.000 de euro? Eu nu găsesc altă explicaţie decât faptul că anumiţi oameni politici şi clientela lor, care au avut informaţii despre traseul autostrăzii, au cumpărat prin intermediari terenuri şi au făcut afaceri de sute de mii, de milioane de euro! Avem informaţii despre astfel de oameni politici, din administraţia locală şi nu numai, dar, din păcate, încă nu le putem proba. Ei au fost în prima categorie de despăgubiri, în timp ce alţi oameni au fost lăsaţi pe dinafară şi acum sunt trataţi diferit”, a declarat Dorel Căprar. Liderul PSD Arad a recunoscut însă și că, pe lângă privilegiați, au beneficiat de bani și oameni nevinovați: „Sigur, pe lângă aceşti băieţi deştepţi, au profitat de situaţie şi oameni cinstiţi, care nu pot fi acuzaţi de acte de corupţie. Credem însă că cineva trebuie să dea explicaţii atât pentru risipa nejustificată a banilor publici, cât şi pentru tratamentul diferit aplicat celor despăgubiţi”.
 

Comentarii

comentarii