Acasă Actualitate PUG de Timișoara aprobat de Ministerul Transporturilor cu centură feroviară și două...

PUG de Timișoara aprobat de Ministerul Transporturilor cu centură feroviară și două gări în subteran

DISTRIBUIȚI

Planul Urbanistic General al Timișoarei a trecut luni de Comisia Tehnico- Economică a Ministerului Transporturilor și a primit aviz favorabil, iar secretarul de stat ALDE în Ministerul Transporturilor, Ovidiu Sîrbu a participat la această întrunire.

Principalele propuneri de dezvoltare în PUG constau din:

  1. REŢEA MAJORĂ URBANĂ:

Legătura dintre autostrada Arad-Timișoara se va face cu descărcare la Sânandrei. Acest proiect a fost în dezbatere publică în perioada 17-19 decembrie 2018 pentru avizul de mediu în vederea elaborării studiului de prefezabilitate.

  • întregirea traseului inelelor 2, 3 şi 4 pentru asigurarea legăturilor dintre arterele radiale fără traversarea zonei centrale (inelul 1);
  • amenajarea unei artere majore pe direcţia est-vest (pe amplasamentul amprizei liniilor CF) pentru asigurarea unei legături directe din zona centrală cu nodul de descărcare din autostrada A1 (nod Remetea Mare). Artera asigură şi o legătură rutieră directă dintre gara CF Timişoara Nord cu aeroportul internaţional „Traian Vuia”;
  • reamenajarea inelului 1 ca arteră majoră cu 3 benzi de circulaţie (1 bandă destinată pentru transportul în comun de persoane) şi sens unic.
  • extinderi şi sporiri de capacitate în partea de sud a intravilanului (b-dul Sudului, str. mareşal Constantin Prezan, str. Venus, Calea Martirilor 1989, str. Aurel Podeanu, str. Surorile Caceu, Aleea Ripensia, str. Ovidiu Cotruş şi Calea Buziaşului);

➢ Obiectivul major, de primă urgenţă, privind fluidizarea legăturilor rutiere de transport persoane şi marfă între oraş şi reţeaua rutieră periurbană, o reprezintă întregirea centurii ocolitoare a oraşului;

➢ Dublarea traseului de penetrare DN6 (E70);

➢ Drum de legătură – Centura Nord – DN69 km 3+820;

➢ Sporiri de capacitate – îmbunătăţirea deservicii rutiere a localităţilor din zona periurbană necesită sporiri de capacitate de la 2 la 4 benzi de circulaţie pe traseele:

  • DN6 km 560+100 (limită administrativă) până la km 566+300 (centura ocolitoare);
  • DN59A km 3+612 (limită administrativă) până la km 6+125 (centura ocolitoare);
  • DJ592 km 5+110 (limită administrativă) până la km 9+100 (ieşire Moşniţa Nouă).

➢ DN6 Lugoj – Timişoara – Cenad

Pentru creşterea eficienţei şi siguranţei circulaţiei rutiere, în cadrul proiectului de lărgire la 4 benzi de circulaţie (proiect întocmit de D.R.D.P. Timişoara) a traseului existent, s-a prevăzut şi reamenajarea de tip „sens giratoriu” a intersecţiilor existente la km 560+100 (inelul IV) km 562+600 (zona Metro II) şi km 563+920 (zona Parc Industrial – C.J. Timiş).

➢ DN69 Timişoara – Arad

➢ DN59A Timişoara – Jimbolia

➢ DN59 Timişoara – Moraviţa

  1. TRAFIC FEROVIAR:

Legătura dintre Gara de Nord și Aeroportul Traian Vuia din Timișoara.

  • În perspectivă de lungă durată se propune configurarea prevederilor strategice de dezvoltare spațială (din punct de vedere al infrastructurii destinate circulațiilor) adoptată în faza de masterplan și constă în următoarele măsuri:
  • Realizarea unei centuri feroviare (ocolitoare a municipiului Timișoara prin Nord, pe direcția Arad-Lugoj) în principal pentru a devia traficul de marfă pe C.F. ce traversează acualmente Municipiul);
  • Poziționarea în subteran a celor două gări principale (Gara de Nord și Gara de Est) precum și a căii ferate dintre acestea, păstrându-se în principiu poziția gărilor și traseul căii ferate dintre acestea, desfășurată pe o distanță de aproximativ 8 km;

III. TRAFIC AERIAN:

  • Dezvoltare:

− Construirea unui terminal pentru cursele operate în regim de tranzit

− Construirea unui terminal pentru curse operat în regim non-Schengen

− Realizarea de legaturi externe cu artere rutiere impotante

− Realizarea unui terminal intermodal

Planul Urbanistic General al Municipiului Timișoara cuprinde analiza, reglementările si regulamentul local de urbanism pentru întreg teritoriul administrativ al unității de bază (suprafețe din intravilan, cât și din extravilan). In același timp, PUG-ul stabilește normele generale, pe baza cărora se elaborează mai apoi in detaliu, la scara mai mică, Planul Urbanistic Zonal (PUZ-ul) și apoi Planul Urbanistic de Detaliu (PUD-ul).

Propuneri PUG – Municipiul Timișoara, privind organizarea circulației și dezvoltarea infrastructurii de transport.

 

Comentarii

comentarii