Acasă Editorial RATT – alb şi negru

RATT – alb şi negru

DISTRIBUIȚI

Există în lume, în ţări din Asia, dar şi din Europa, oameni de afaceri prosperi, care  fac  drumurile înspre şi de la birourile lor somptuoase, pentru afaceri care  merg ca „pe şină”, deplasându–se cu mijloace de transport, chiar pe şine. De cele mai multe ori, timpul necesar deplasărilor spre întâlniri este obţinut într-o formulă optimă cu mijloacele de transport în comun şi nu cu automobilul personal. Ne întrebăm dacă Timişoara ar putea oferi condiţii pentru folosirea civilizată a tramvaielor, a autobuzelor şi troleibuzelor. Răspunsul ar fi: Da. Din punct de vedere tehnic, mijloacele de transport  în comun corespund. Sunt destul de noi, unele au fost aduse recent din Europa, sunt chiar atractive. Care ar fi însă un minim de confort  cerut de timişoreanul civilizat? Curăţenia! Din păcate, în tramvaie sunt lăsate să circule, fără bilete, tot felul de persoane pe lângă care nu poţi respira. Nu credeţi? Încercaţi. Mirosul penibil, lipsa de igienă a celor fără adăpost,  a unor persoane care trăiesc pe sub poduri, prin gări sau canale, oripilează pe orice om care doreşte un transport civilizat. Conducerea RATT ar fi trebuit să găsească, până la această oră, o metodă de igienizare a spaţiului comun de transport. Hoţii de buzunare oferă un adevărat circ, ei nu se tem de nimeni, pentru că autorităţile sunt slabe, în raport cu ei, cei care fac legea prin tramvaiele Timişoarei. Cei decenţi şi oneşti au, din păcate, un grad de  laşitate, numit de „reţinere” faţă de fenomenul infracţional de acest fel şi atunci „ei nu se bagă”, nici măcar dacă vecinul este jefuit sub ochii săi. Poliţia Comunitară a mai făcut câteva acţiuni, dar lucrurile sunt scăpate de sub control. Derbedeii taie cu lamele ascuţite scaunele noi ale autobuzelor (concret, linia 33, spre Calea Şagului), iar şoferii nu iau nicio atitudine, nici măcar atunci când călătorii le atrag atenţia. Mai mult, şoferii fumează la  volan, iar dacă cineva le atrage atenţia că este vorba despre încălcarea unei legi în spaţiul public, devin agresivi verbal. Cine este devină? Conducerea, indiferent din cine este ea formată, pentru că acest fenomen este deja vechi la Timişoara. Funcţionează din anii 90, aşadar nu aş vrea să se creadă că  acest editorial reprezintă vreun parti – pris pentru cineva. În campania „Nu te pune cu timişorenii!” am avut plăcuta surpriză a unei colaborări foarte bune cu directorul Goia al RATT, aflat în funcţie în martie 2009, deci nu este vorba despre speculaţii, ci numai despre observaţii. Hai, să nu mai creadă angajaţii societăţilor locale, care  trăiesc din bani publici, că ei sunt  Alfa şi Omega ai gestionării banilor publici, pentru s-ar afla într-o gravă eroare!
RATT are o situaţie financiară dificilă. Presa a făcut mai multe dezvăluiri legate de această situaţie. În vreme ce unii se supără, noi ne întrebăm: cum este posibil, în pragul falimentului, o societate cum este RATT, activă cu bani publici, să cumpere în leasing un şir de maşini scumpe, pe care să le folosească… tot funcţionari publici, din alte instituţii, fără ca nimeni să nu comenteze? Din acest motiv, cotidianul nostru va continua investigaţia pe tema RATT, fără să ne intereseze graficul de funcţii. Nici de obligaţii. Dacă este vorba despre bani publici, atunci ne interesează pe toţi. Nu doar Ridzi  este subiect. Orice demnitar, funcţionar, care cunoaşte limita legală a folosiri banilor publici, va avea o problemă. Vom reveni cu această temă.

Comentarii

comentarii