Acasă Actualitate Regionala CFR Timişoara va pensiona peste 200 de angajaţi

Regionala CFR Timişoara va pensiona peste 200 de angajaţi

164
DISTRIBUIȚI

Criza economică îi loveşte pe ceferişti
“Vor intra acei angajaţi care au condiţii de pensionare şi fac o cerere. Ceilalţi care nu îşi vor depune cereri nu prea văd eu cum îi va obliga”, a declarat Ioan Cosma, preşedintele sindicatului pe ramură “Vagoane” Timişoara.
Regionala CFR Timişoara trebuie să facă restructurări consistente pentru a face faţă crizei economice, iar pentru a nu produce conflicte şi nemulţumiri şi mai mari, prin trimiterea în şomaj a angajaţilor, va trimite în pensie, dar la cerere, aproximativ 220 de ceferişti. “Vor intra acei angajaţi care au condiţii de pensionare şi fac o cerere. Ceilalţi care nu îşi vor depune cereri nu prea văd eu cum îi va obliga, care e baza legală să îi trimită la pensie. Totuşi, majoritatea şi-a depus documentele. Cel puţin de la mine, de la Ramura Vagoane. În cadrul Regionalei CFR Timişoara, era vorba de vreo 220 de angajaţi care trebuiau să plece la pensie. Aproximativ 10%. Momentan, nu e grav, dar nu ştim ce ne va aştepta mai târziu”, a declarat Ioan Cosma, preşedintele sindicatului pe ramură “Vagoane” Timişoara.

Greve şi iar greve !

Se pare că sindicaliştii nu prea au ce comenta vis-a-vis de această măsură, fiindcă pare a fi cea mai bună, în această conjunctură economică. Oamenii nu vor ajunge şomeri. Din păcate, altceva îi nemulţumeşte foarte tare: ei nu şi-au primit salariile pe luna mai. “Ceva se va întâmpla, atâta timp cât nu sunt în stare să ne plătească salariile. De exemplu, la Marfă nu s-a luat avansul, care trebuia să fie luat în 29. La celelalte două companii, s-a primit în două rate. Dacă nu am primit avansul, nu ştiu când vom lua salariul pe luna trecută”, a spus Cosma. Una dintre cele mai grave probleme cu care se confruntă căile ferate este faptul că infrastructura este foarte veche, iar condiţiile de muncă ale salariaţilor sunt foarte grele şi periculoase. De-a lungul timpului, au fost numeroase greve, chiar de durată, pentru a atrage atenţia autorităţilor despre aceste stări de lucruri. Cea mai lungă a fost de 21 de zile, prin 2007, dar fără rezultate clare. Problemele ceferiştilor au ajuns să fie discutate şi de Organizaţia Internaţională a Muncii, în urma plângerii sindicaliştilor. Sindicaliştii susţin că liniile sunt vechi, de zeci de ani şi oricând se pot produce accidente feroviare, soldate cu victime omeneşti, de aceea trebuie făcut ceva. Nu se mai poate aştepta.

Şomeri, şomeri !

Trebuie să mai amintim că altă problemă gravă este faptul că, datorită infrastruturii extrem de proaste, CFR-ul pierde foarte multe contracte. Firmele şi oamenii preferă transportul auto, mult mai rapid şi chiar mai sigur. Condiţiile de călătorie sunt mizere, datorită majorităţii vagoanelor vechi de zeci de ani. “Se tot pierd contracte de transport în favoarea operatorilor privaţi. Nefiind de muncă, nu sunt nici bani. Prin urmare, dacă nu e transport, Infrastructura nu poate încasa bani. Cei care ne conduc trebuie să ştie răspunsul, dar nimeni nu îi întreabă ce păzesc acolo, la centru. Contractele ce se încheie aici trebuie să plece la Bucureşti, să fie aprobate. Nu ştiu ce răspundere au ei, dar, dacă sunt numiţi politic, e clar. Probabil că şi din cauza asta se pierd multe contracte. Dacă ar fi oameni care să fie numai pe meserie şi nu ar fi numiţi politic pe funcţie, eu zic că am duce-o mult mai bine. Să vedem ce se va întâmpla cu salariile şi probabil vom începe cu alte forme de protest, dacă nu cu grevă”, a subliniat Cosma. La nivel naţional, se vehicula cifra de 12.000 de angajaţi care vor fi trimişi în şomaj. Acum, se vorbeşte de peste 9.000, după unele negocieri sindicate-administraţia CFR.

Comentarii

comentarii