Acasă Actualitate Revoluție digitală la Spitalul Județean Timișoara! Pacienții se vor programa prin call-center

Revoluție digitală la Spitalul Județean Timișoara! Pacienții se vor programa prin call-center

DISTRIBUIȚI

Spitalul Clinic Județean de Urgență “Pius Brînzeu” Timișoara reorganizează activitatea medicală din ambulatoriul integrat al spitalului. Astfel, cabinetele  medicale  care au corespondent în specialitățile secțiilor și compartimentelor cu paturi vor fi reprezentate  de către medicii încadrați în sistemul public de sănătate, prin completarea serviciilor medicale cu noi  contracte semnate între medici și spital.

Dr. Sorin Barac, managerul SCJU Timișoara, a explicat că, în urma semnării actelor adiționale cu Casa Județeană de Asigurări de Sănătate Timiș, cel mai mare spital din vestul țării reorganizează activitatea medicilor în ambulatoriu  în măsura în care până la sfârșitul lunii iunie 2022  urmează a fi definitivate  toate procedurile de semnare a noilor  contracte.

Demersul SCJUT  sprijină astfel  menținerea legăturii între pacient și medicul curant  în condițiile în care medicii de specialitate încadrați în spital asigură  asistența medicală în sistem spital – ambulatoriu  integrat  și ajută pacienții să urmeze tratamentele indicate,  în ciclul complet,  în funcție de afecțiunea pentru care au fost tratați.

Pe de altă parte,  procesul de reorganizare în ambulatoriu  include inițierea unui serviciu de tip call-center, accesibil pacienților în intervalul orar 7,30 – 19,30. Procedura este absolut nouă  în segmentul  public de sănătate.

SCJUT va folosi o platformă on-line  care, în timp, va deveni plurală si va gestiona părți  din  actul medical  oferit de spital.  În prima etapă,  algoritmii  platformei vor coordona toate programările făcute  în ambulatoriul integrat al spitalului.

Platforma adună programările, indiferent de calea pe care acestea vin, le centralizează, le ordonează si rezultă un registru electronic in care, fiecare interval spațial este configurat la nivel de medic, specialitate, orar și durata consultației, în conformitate cu planul de digitalizare.

Pacienții se vor putea programa la cabinetele medicale de specialitate direct  la recepția ambulatoriului sau prin call-center, la numerele de telefon afișate pe site, www.hosptm.ro, secțiunea Pacienți –  Programări ambulatoriu și la Secțiunea Servicii – Servicii ambulatoriu ;   on line –  pe adresa de mail a ambulatoriului; prin aplicația gratuită de mobil ce poate fi  descărcată de pacient (Secțiunea Pacienți – Programări ambulatoriu) și,   prin  programarea făcută de medicul din cabinet, în  contul său de lucru. Softul nu permite suprapunerea pacienților în același interval orar.

La cerere, pacientul primește datele de logare în aplicație de la medicul de cabinet. Datele sunt trimise prin sms o singură dată, pe telefonul pacientului.

Aplicația mobilă descărcată de pacient permite programarea directă,  cu confirmare imediată și acces la cabinetele din ambulatoriu prin intermediul unui text/mesaj  care va conține data consultației,  ora,  cabinetul de specialitate unde a fost făcută programarea și medicul.

Sistemul este eficace și pentru pacienții din alte județe. De pildă, programările făcute prin call center,  permit operatoarei să găsească, împreună cu pacientul, varianta cea mai potrivită și urgentă,  pentru acesta.

“ Mecanismul inteligent  din spatele platformei conține criterii etice și  securizante si cere respectarea strictă a politicii de confidențialitate în raport cu pacientul și starea sa de sănătate.  Totodată,  redesenează circuitul  documentelor medicale emise de unitățile sanitare. Este o soluție ce rezolvă si un anumit tipar comportamental. În cazul de față,   platforma digitală va acoperi nevoi strict operaționale și va face eficient un anumit tip de serviciu oferit pacienților”, a explicat managerul SCJUT, MDr.  Sorin Barac, marți 28 iunie 2022.

Comentarii

comentarii