Acasă Actualitate Rezultate parţiale ale examenului de definitivat: Caraş-Severin – cel mai slab judeţ

Rezultate parţiale ale examenului de definitivat: Caraş-Severin – cel mai slab judeţ

DISTRIBUIȚI

definitivatPeste 3.100 de candidaţi, respectiv 47,83%, au promovat examenul de definitivare în învăţământ, cel mai ridicat procent de promovare fiind în judeţul Gorj – 76,47, iar cel mai scăzut în Caraş-Severin – 29,33, potrivit rezultatelor parţiale, înaintea contestaţiilor, anunţate de Ministerul Educaţiei. 

Rezultatele examenului de definitivat se găsesc pe site-ul Ministerului Educaţiei, www.edu.ro.

Din cei 7.400 de candidaţi prezenţi la proba scrisă a examenului naţional de definitivare în învăţământul preuniversitar, 6.651 au finalizat proba şi 3.181 (47,83%) au promovat, a arătat Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN), după centralizarea rezultatelor parţiale, înainte de contestaţii.

Dintre candidaţii care au reuşit să promoveze examenul, 32 au obţinut note de 10, iar alţi 174 au primit note între 9,50 şi 9,99. Cele mai multe note obţinute au fost între 8 şi 8,49, respectiv 1.826. Nota minimă de promovare a fost 8.

Cadrele didactice care au promovat examenul naţional de definitivare au dobândit dreptul de practică în învăţământul preuniversitar, a precizat Ministerul Educaţiei.

Candidaţii prezenţi la examenul de definitivare au avut de susţinut două probe. Prima, care s-a desfăşurat în perioada ianuarie – iunie, a constat în susţinerea a două inspecţii speciale la clasă şi a avut caracter eliminatoriu. În urma acesteia, din cei 8.567 de candidaţi înscrişi, au reuşit să se califice pentru a doua probă, scrisă, din 18 iulie, 7.889 de candidaţi.

Candidaţii pot depune contestaţii marţi şi miercuri, la centrele de examen, acestea urmând să fie soluţionate în perioada 25-26 iulie. Rezultatele finale vor fi afişate în 27 iulie.

Ministerul Educaţiei a decis ca la sesiunea din acest an nota minimă de promovare a examenului naţional de definitivare în învăţământ să fie 8, şi nu 7 cum a fost până acum. O altă noutate adoptată de MEN a fost acordarea dreptului de a participa la acest examen şi debutanţilor cu un an vechime la catedră.

Comentarii

comentarii