Acasă Actualitate Ruta EuroVelo 13 va trece și prin Săcălaz, ca urmare a insistențelor...

Ruta EuroVelo 13 va trece și prin Săcălaz, ca urmare a insistențelor unui consilier local

DISTRIBUIȚI
Cătălin Sfarghiu și Cristian Moș

Marți, 24 mai, Cătălin Sfarghiu, consilier local USR la Săcălaz, anunța că s-a întâlnit cu Cristian Moș, vicepreședinte al Consiliului Județean Timiș, și anticipa o veste mare pentru comuna sa. Miercuri, acesta a și prezentat-o: proiectul de cicloturism EuroVelo 13 va trece și prin Săcălaz, Beregsău Mare și Beregsău Mic. Astfel, comuna Săcălaz va fi legată prin piste de biciclete moderne atât de Timișoara, cât și de Jimbolia și Serbia.

„Vă invit astfel să primiți această veste cu maxim de entuziasm pentru că în curând vom putea circula în condiții de siguranță pe biciclete în toate direcțiile, vom putea să ne promovăm obiectivele turistice din comuna noastră”, spune Sfarghiu, într-o postare pe rețelele de socializare.

Acesta amintește și câteva dintre obiectivele care pot stârni atenția turiștilor:

  1. Conacul Damaszkin din Beregsău Mic(proprietate privată) https://prinbanat.ro/conacul-damaszkin-din-beregsau-mic/
  2. Biserica Sârbescă din Beregsău Mic, construită din piatră și care se presupune că datează de la anii 1855 – 1861.

https://asociatiarespect.wordpress.com/…/biserica…/

  1. Biserica SF. Mucenic Gheorghe din Beregsău Mare, biserică care datează din 1793 și este de categoria A în lista monumentelor istorice.

https://ro.wikipedia.org/…/Fi%C8%99ier:Beregsau_Mare…

  1. Biserica Catolică din Săcălaz construită în 1772. https://www.biserici.org/index.php?menu=BI&code=13924

„Acest traseu putea trece prin alte localități foarte bine și nu prin localitățile comunei noastre, dar prin discuții extinse și argumentate, purtate cu vicepreședintele Consiliului Județean Timiș, Cristian Mos, s-a luat decizia ca această investiție să se facă și pe raza UAT Săcălaz.

Ce trebuie de reținut, este că tot acest proiect este realizat din fonduri PNRR, iar bugetul local nu va trebui să contribuie cu absolut nimic. Acum poate înțelegeți de ce am insistat de mai multe ori ca Administrația Locală Săcălaz să facă toate demersurile, să fie înscrisă la cât mai multe proiecte pe orice sursă cu fonduri de finanțare disponibile”, mai spune consilierul local USR.

Cu câteva ore înainte, și Cristian Moș dădea detalii despre ruta EuroVelo 13, denumită și „Ruta Cortinei de Fier”. Aceasta ar avea un traseu de 9.950 de kilometri, de la Marea Barents până la Marea Neagră, fiind planificată de Parlamentul European încă din 2005. Moș vorbea în mod special de beneficiile care ar fi aduse Timișoarei prin realizarea acesteia.

„Includerea Timișoarei, orașul unde a început Revoluția din 1989, în această rută este un pas mai mult decât firesc. În acest context se deschid nenumărate posibilități pentru turismul local, iar Timișoara se plasează pe harta orașelor europene unde istoria nu este uitată, ea reflectându-se în fiecare zi în deciziile pe care le luăm. Fiind unul dintre cele mai lungi trasee EuroVelo, Ruta Cortinei de Fier are ceva de oferit pentru orice tip de cicloturist – de la podgoriile din sudul Cehiei și nordul Austriei până la granița muntoasă a Bulgariei și Greciei; de la porturile pline de viață ale țărilor baltice până la frumusețea crudă a Laponiei. (…) Cred că avem în fața noastră o ocazie unică să dovedim că putem să construim trainic și la timp, fără să mai fim codașii Europei, fără să facem rabat la calitate și mai ales prioritizând siguranța utilizatorilor de biciclete”, spunea mai exact vicepreședintele userist al Consiliului Județean Timiș.

Comentarii

comentarii