În 2012, purtat de valul USL, Nicolae Robu câștiga primul mandat de primar al Timișoarei. Peste promisiunile electorale de a atunci ale candidatului Nicolae Robu, intitulate ”Timișoara marilor proiecte”, s-a ales praful. Praf ajuns la un nivel periculos luna trecută conform stațiilor de măsurare a calității aerului din oraș.
Cu toate că s-a lăudat că realizat ”aproximativ 120%” din tot ce a promis, Nicolae Robu a lansat pe 3 noiembrie, pe pagina sa de Facebook, Sondajul nr. 89 pe 2019, în care îi întreabă pe timișoreni dacă știu de mărețele sale realizări din ultimii 7 ani.
”În cei 7 ani de când sunt Primar, am pus mare accent pe mobilitate: am lărgit aproape toate arterele auto ce se puteau lărgi; am construit 4 pasaje (unul prin PPP); am lărgit 2 poduri, construind lipit de fiecare câte 2 poduri noi; am creat peste 100 Km de piste de biciclete; am cumpărat pentru transportul public: 50 troleibuze, 30 autobuze, 30 tramvaie, 20 minibuze, 440 biciclete, 100 trotinete, 7 vaporașe și vom adăuga 21 megatramvaie și 44 autobuze electrice”.
O parte dintre aceste realizări aparțin însă fostei administrații, care a câștigat finanțări pentru pasaje, tramvaie, troleibuze și autobuze. Meritul primarului Robu este că a reușit să finalizeze (cu mari întârzieri) aceste proiecte.
Rămân însă promisiunile de acum şapte ani, unele dintre ele având ca termen de realizate şase luni, iar altele patru ani. Pentru a fi riguroși vom prezenta doar acele promisiuni care au legătură cu mobilitatea.
Astfel, candidatul Robu spunea în 2012 că va pune accentul pe proiectele de anvergură: centura şi inelele oraşului şi racordul la autostrada Timişoara – Arad; 3 poduri şi pasaje; 5 parcări de mari dimensiuni.
Pentru primele 6 luni de mandat Nicolae Robu se angaja să realizeze: repararea trotuarelor din centrul istoric (str. V. Alexandri etc.) şi a aleilor de pe malul Begăi; desfiinţarea cvasigenerală a fâşiilor de pământ (pretinse „spaţii verzi”) dintre trotuare şi carosabil, principala sursă a prafului şi noroiului din Timişoara; transformarea în spaţii verzi a tuturor spaţiilor virane care se pretează la aşa ceva; reducerea timpului pierdut de cetăţeni în aşteptarea mijloacelor de transport în comun, prin îmbunătăţirea frecvenţei de circulaţie a acestora; eliminarea tuturor gropilor din asfalt.
Priorităţile pe 4 ani în domeniul mobilității erau: fluidizarea traficului prin: semaforizare computerizată, de ultimă generaţie; realizarea a cel puţin 3 subpsaje; lărgirea unor poduri peste Bega şi construirea cel puţin a unui pod nou; lărgirea unor artere şi optimizarea ştiinţifică a traseelor din oraş; realizarea centurii Calea Lugojului – Calea Şagului; completarea inelelor de grafic şi înlăturarea punctelor de strangulare de pe traseul lor crearea unor noi artere (Sudului – Pestalozzy, Mrş. C-tin Prezan – Mureş); crearea de locuri de parcare prin desfiinţarea fâşiilor de pământ dintre trotuare şi carosabil; realizarea a cel puţin 5 parcări mari (zona centrală); fluidizarea căii de racord actuale la autostrada Arad- Timişoara şi realizarea unui nou racord de pe şoseaua Timişoara – Arad; reducerea prafului şi noxelor de cel puţin 5 ori şi extinderea spaţiilor verzi peste media europeană pe locuitor.
Probabil multe dintre promisiunile din 2012 se vor regăsi și în campania electorală de anul viitor.