Societatea Salubrizare Timișoara SRL, aparținând primăriei și care a preluat operațiunile de curățenie din oraș, caută să cumpere 11 autoturisme.
Nu se caută automăturătoare sau camionete care să care sacii cu gunoaie sau frunze, cu un autoturism SUV, 7 autoturisme VAN și 3 autoturisme berlină. Și toate 11 vor face supraveghere, spune societatea. Licitația e urcată deja pe SEAP. Cele mai multe vehicule solicitate sunt de tip VAN, adică dubițe, în număr de șapte, despre care putem spune că se pliază pe activitatea solicitantului. Interesant e când ne gândim că se caută și trei berline, adică vehicule care duc ocupanți, dar nu prea duc și … mijloace de producție. E greu de crezut că aceste berline vor duce măturătorii pe teren, cu măturile în portbagaj.
”Lotul 1 – autoturisme tip SUV cu motor termic – 1 bucată; Lotul 2 – Autoturism VAN cu motor termic – 7 bucăţi; Lotul 3 – Autoturism Berlină cu motor termic – 3 bucăţi. Toate autovehiculele ce fac obiectul contractului trebuie să se încadreze în plafonul limită stabilit de Ordonanța nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritățile administrației publice și instituțiile publice, cu modificările și completările ulterioare, pentru un autovehicul, respectiv 23.000 Euro inclusiv TVA”, se spune în anunțul de licitație.
Suma totală pregătită pentru licitație este de 189072 euro, suma fiind chiar prezentată în moneda europeană și nu în lei, așa cum se obișnuiește pe SEAP.
Citind caietul de sarcini aflăm că Salubrizare Timișoara nu dispune în prezent de niciun autovehicul, toate cele utilizate fiind efectiv închiriate, de la persoane fizice sau juridice.
”Societatea fiind nou înființată, nu dispune în prezent de nici un autovehicul, îndeplinind sarcinile încredințate prin închirierea unor autovehicule aflate în proprietatea unor persoane fizice sau juridice. Societatea a analizat nevoile sale în ceea ce privește autoturismele și vehiculele necesare realizării activităților sale, și a ținut cont și de condițiile specifice de achiziționare a autovehiculelor stabilite prin acte normative, precum, pe de o parte, limitările de buget impuse de legislația în vigoare, respectiv prețul nu poate depăși contravaloarea în lei a sumei de 23.000 euro, inclusiv TVA, calculată la cursul BNR din data inițieriiprocedurii de atribuire a contractului de achiziție”, se spune în caietul de sarcini.
Tot caietul de sarcini spune și ce beneficii așteaptă firma nou înființată după ce va cumpăra autoturismele: va supraveghea, monitoriza și controla activitățile specifice.
”Achiziția autoturismelor va permite autorității contractante desfășurarea activităților curente, de supraveghere, monitorizare și control a activităților specifice”, se mai spune în documentație.