Acasă Actualitate Scandalul deszăpezirii continuă la Arad: firma acuzată arată că Planul de deszăpeziri...

Scandalul deszăpezirii continuă la Arad: firma acuzată arată că Planul de deszăpeziri și Caietele de sarcini sunt făcute prost

DISTRIBUIȚI

Continuă seria de acuze recoiprice în „Războiul zăpezii”, declanșat după ce actuala conducere a Consiliului Județean, nemulțumită de modul în care a fost efectuată activitatea de deszăpezire la slabele ninsori din acest an pe șoselele arădene, a anunțat că va spolicita rezilierea contractului cu firma care asigură deszăpezirea. Actualul președinte, Iustin Cionca și predecesorii săi, Nicolae Ioțcu și Adrian Țolea, continuă să-și arunce reciproc unul altuia responsabiolitatea pentru contractul care riscă să fie denunțat. Culmea este că, așa cum o demonstrează probele, chiar și firma de deszăpezire dă crezare variantei Nicolae Ioțcu, care arată că de etapele care au precedat semnarea contractului și chiar desemnarea firmei în cauză ar fi fost făcute în mandatul lui Adrian Țolea, fost președinte interimar al Consiliului Județean Arad.

Contractul de deszăpezire, negociat și semnat în mandatul lui Țolea

Fostul președinte interimar al Consiliului Județean Arad, Adrian Țolea, caută să arunce responsabilitatea unui contract prost întocmit și ineficient pe predecesorul său, Nicolae Ioțcu. Acesta caută să dea vina pe fosta conducere a Consiliului Județean Arad, pe fostul președinte Nicolae Ioțcu și pe fostul administrator public, Cristian Drăgan, care sunt trimiși în judecată pentru fapte de corupție.„Aşa cum reiese din referatul de necesitate nr. 93941/01.07.2015 – când preşedinte încă era Nicolae Ioţcu, act semnat de către administratorul public Cristian Drăgan şi de către directorul tehnic Adrian Nedelciu – caietul de sarcini pentru servicii, lista cuprinzând cantităţile pentru întreaga perioadă până în 2019, dar şi nota privind determinarea valorii estimate – adică sumele puse la dispoziţie pentru serviciul de deszăpezire –, toate acestea au fost stabilite de preşedintele de atunci, Nicolae Ioţcu, în strânsă colaborare cu prietenul său Cristian Drăgan. Ceea ce a urmat după publicarea anunţului pe SEAP, în 24 iulie 2015, chiar ziua când Nicolae Ioţcu a fost arestat, reprezintă paşi procedurali, logici şi necesari pentru finalizarea achiziţiei. Faptul că licitaţia putea fi anulată, de către mine, arată o lipsă de informare a domnului Ioţcu. Licitaţia nu putea fi anulată decât de comisia de licitaţia, şi asta în cazul în care s-ar fi semnalat neregularităţi sau ilegalităţi. Semnarea contractului de către preşedinte, după ce acest contract a întrunit toate condiţiile legale, a fost un act administrativ obligatoriu”, a precizat Adrian Ţolea. Fostul președinte interimar al Consiliului Județean Arad, actual consilier județean spune că Nicolae Ioțcu este cel vinovat, deși acesta nu mai era președinte la semnarea contractului.„Nicolae Ioţcu, prin ceea ce face, dă dovadă de ipocrizie maximă şi de tupeu de inculpat. Faptul că parte din semnatarii referatului sus-menţionat – Ioţcu, Drăgan, Nedelciu – se regăsesc şi în dosarul fostului preşedinte, judecat pentru corupţie, nu trebuie să mai mire pe nimeni”, a explicat Adrian Ţolea”.

Ioțcu spune adevărul supărat pe atitudinea slugarnică și mincinoasă a lui Țolea

În realitate, întreaga procedură s-a derulat după data de 24 iulie 2015. Astfel, anunțul de participare a fost transmis în 24 iulie 2015 către SEAP, fiind publicat în 30 iulie. Depunerea ofertelor a avut loc în luna august 2015 iar desemnarea câștigătorului și semnarea contractului au avut loc în octombrie. Deci, toată procedura a avut loc în mandatul lui Adrian Țolea. Fapt confirmat și de Nicolae Ioțcu. „Am crezut că lucrurile s-au lămurit, dar atitudinea slugarnică și mincinoasă a domnului Țolea mă face să revin cu date suplimentare. Anunțul de participare a fost trimis la SEAP în 24 iulie 2015, iar apoi au urmat depunerea ofertelor, evaluare, semnarea contractului. Din 24 iulie eu nu am mai fost la Consiliul județean. Dacă pot înțeleg într-un anumit context atitudinea domnului Țolea, care este angajat la ADI Deșeuri, ca director adjunct, deci în subordinea CJA, nu pot înțelege cum un funcționar public din Consiliul județean, director de Strategii și Comunicare, transmite neadevăruri în spațiul public“, a declarat fostul președinte CJA, Nicolae Ioțcu.

Firma desemnată să execute deszăpezirea atestă varianta Ioțcu

Firma INTECO HOLDING, câștigătoarea contractului de deszăpezire în județul Arad, și-a exprimat poziția în acest adevărat scandal legat de deszăpezire. Conducerea firmei spune că au aflat din presă despre nemulțumirile conducerii Consiliului Județean și a așteptat să fie convocată la discuții, pentru a li se explica cu exactitate ce articole din contract au fost încălcate. Numai că, acest lucru nu s-a întâmplat. Conducerea INTECO HOLDING face public contractul cu Consiliul Județean Arad, motivând că acest lucru este posibil pentru că nu există nici o clauză de confidențialitate.
„În 08.09.2015 am participat la selecția de oferte, organizată pe platforma SEAP și potrivit criteriului de atribuire – prețul cel mai scăzut, cu respectarea documentației de atribuire, am fost declarați câștigători ai procesului de selecție pentru servicii privind protecția drumurilor publice pe timp de iarnă, combaterea lunecușului și înzăpezirii Lot 1-Sector ARAD, Lot 2-Sector CHIȘINEU CRIȘ, Lot 3-Sector INEU, Lot 4-Sector SEBIȘ, Lot 5-Sector LIPOVA, Cod CPV: 90620000-9.
Acordurile cadru fiind semnate în 07.10.2015, iar contractele subsecvente în 27.10.2015. Semnatar din partea CJA, p.PREȘEDINTE-ADRIAN-FLORIN ȚOLEA.
CAIETELE DE SARCINI impuse de CJA stabilesc următoarele :
2.2. Intervențiile pentru combatere polei se fac de două ori pe zi , între orele 3,00-5,00 și 15,00-17,00, în funcție de condițiile climatice ale zilei respective,iar pentru deszăpezire, când stratul de zăpadă pereclitează siguranța circulației, ori de câte ori este nevoie.
2.14. Intervalele de timp admise intervențiilor pe drumuri:
Nivel de intervenție N.I.2.
12 ore după încetarea viscolului sau a ninsorii viscolite- Deszăpezire drum pe min.1 bandă de circulație pe sens.
36 ore după încetarea viscolului sau a ninsorii viscolite- Deszăpezire drum pe toată partea carosabilă.
Maxim 3 zile –Curățarea zăpezii pe platforma drumului( asig.circ. pe toată partea carosabilă )
Nivel de intervenție N.I.3.
16 ore – Deszăpezire drum pe min.1 bandă de circulație pe sens.
48 ore – Deszăpezire drum pe toată partea carosabilă.
Maxim 4 zile- Curățarea zăpezii pe platforma drumului( asig.circ. pe toată partea carosabilă )
Cu o norma de timp 15km/ h ( Art.2.11 din Caietul de sarcini) .
***
Referitor la faptul că „utilajele erau pe drum dar nu aveau încărcate cu materiale antiderapante”, vă rugăm să verificați Planul de deszăpeziri prin care contractorul a stabilit puncte de sprijin la distanțe de peste 35 de km, când capacitatea de încărcare a unui utilaj poate acoperi maxim 20 km, acesta fiind practic obligat să parcurgă de două ori drumul retur la baza de încărcare.
Nu considerăm că reputația companiei noastre, o societate din domeniul construcțiilor apreciată și premiată la nivel național, cu experiență în deszăpeziri de drumuri naționale și autostrăzi, poate fi atacată doar pentru că ne-am îndeplinit cu succes obligațiile contractuale în relația cu o instituție publică, indiferent cine o conduce. E reprobabil asemenea contracte să fie reduse la comentarii evazive și acuze atât de eronate.
Credem că după informarea corectă și faptul că în anii: 2015, 2016 și începutul anului 2017, pe drumurile județene la care a acționat cu servicii de deszăpezire compania noastră, nu au existat incidente, puteți trage concluziile potrivite cu privire la serviciile prestate pentru Consiliul Județean Arad.
Totodată, cerem public domnului președinte al CJA și domnului vicepreședinte să ne comunice clauzele contractuale încălcate, amintindu-le faptul că noi am fost primii care am pus în discuție cu administratorul CJ, dl. Gheorge Stoian rezilierea contractelor de deszăpeziri din primăvară, datorită faptului că Planul de deszăpeziri și Caietele de sarcini sunt prost făcute!
Întrucât poziția domnilor Iustin Cionca și Sergiu Bâlcea expusă în acel comunicat care a degenerat într-un inutil și fals „război al zăpezii” ni se pare a fi parte dintr-o campanie murdară, vă rugăm respectuos să luați în considerare acest comunicat ca pe un drept la replică oficial din partea societății noastre și, considerându-ne lezați din punct de vedere al imaginii publice și a relației cu restul colaboratilor, informăm, la rândul nostru, că suntem de acord cu rezilierea tuturor contractelor cu Consiliul Județean Arad, la zi, în conformitate cu legile în vigoare”, a declarat conducerea INTECO HOLDING SRL.

Arădenii s-au cam săturat de scuze gen „trista moștenire”

Respectând dreptul firmei în cauză la apărarea propriei imagini, lăsăm pe arădenii care au avut de suportat disfuncționalitățile activității de deszăpezire în condițiile unor ninsori, totuși, nu prea abundente să tragă concluziile necesare. Remarcăm doar că vina pentru un contract prost gândit, prost pregătit și prost pus în practică este aruncată prea ușor în seama unei „triste moșteniri” în condițiile în care documentele arată clar cine, când și în ce condiții a semnat documentul. Și este vorba despre actualul președinte Consiliului Județean Arad și despre predecesorul său interimar deoarece la vremea respectivă ambii activau, unul ca și consilier la cabinetul președintelui, iar celălalt în calitate de președinte, la Consiliul Județean Arad.

Comentarii

comentarii