Acasă Actualitate Se lucrează pe autostrăzile Vestului

Se lucrează pe autostrăzile Vestului

396
DISTRIBUIȚI

„În 2012, ţinta CNADR e darea în funcţiune a tronsoanelor de autostradă Arad-Nădlac, dar şi Timişoara-Lugoj–Dumbrava”, spune Marius Popovici
Marius Popovici, vicepreşedinte al PNŢCD la nivel naţional, a făcut o radiografie a drumurilor din vestul ţării, care iau naştere în această perioadă, cu accent pe autostrăzi – un lucru pe care timişorenii şi bănăţenii îl aşteaptă de mult timp. Acum, autostrada Timişoara-Arad a fost dată în circulaţie, urmând ca la mijlocul anului în curs să fie finalizată. Dar mai sunt şi alte tronsoane la care se lucrează. „În continuarea tronsonului dat în funcţiune Arad-Timişoara, de pe A1, în 2012, ţinta CNADR e darea în funcţiune a tronsoanelor Arad-Nădlac, dar şi Timişoara-Lugoj -Dumbrava (localitate înainte de Făget, la 2 kilometri) unde lucrările au început în toamna anului trecut. Un alt tronson al autostrăzii A1 este  Deva – Orăştie, unde lucrările au început în forţă, în vara anului trecut. La început de an 2012, constructorul a pornit în forţă, în special la supratraversarea la podul peste Mureş, unde montarea grinzilor metalice longitudinale va începe în ianuarie, întregul pod, de 720 de metri, având termen de finalizare vara acestui an”, spune Marius Popovici.

Timişoara-Lugoj are o lungime de peste 32 de kilometri
În paralel cu această lucrare de artă, constructorul Strabag este în stadii avansate la cele şapte poduri, viaducte, peste care va trece autostrada, aceasta fiind construită pe un rambleu de 5 până la 7 metri înălţime, din cauza albiei majore apropiate a Mureşului. Pe acest tronson (Deva – Orăştie), de 32 de kilometri, constructorii preconizează ca termenul de finalizare să fie sfârşitul acestui an. În momentul de faţă, s-au făcut toate pregătirile şi aprovizionările în acest sens. Dacă vorbim însă de Timişoara-Lugoj, lucrările au început de ceva timp la primul tronson al autostrăzii Timişoara-Lugoj şi urmează să dureze, conform contractului, până în 2013. Acest tronson de autostradă va face legătura dintre Timişoara şi Lugoj, o continuare a autostrăzii ce va veni de la Nădlac, va trece prin Arad şi apoi spre Timişoara. Autostrada Timişoara-Lugoj va face parte din Cordiorul Pan-European IV, coridor menit să asigure infrastructura dintre vechile state membre ale Uniunii Europene şi cele aderate după 2004 şi 2007, precum şi cu Grecia. Autostrada Timişoara-Lugoj are o lungime de peste 32 de kilometri şi cuprinde două loturi – varianta ocolitoare Timişoara – 9,5 kilometri şi Timişoara-Lugoj – 25,6 kilometri. Lotul I începe de la nord de localitatea Giarmata, la circa 1 kilometru de aceasta şi se orientează către sud-est, ocolind localitatea Giarmata prin estul acesteia, după care traseul se îndreaptă spre est, mergând pe la nord de Drumul Naţional 6 şi se termină la nord de kilometrul 54+000, unde se asigură schimbul de trafic cu DN6. Sunt patru poduri, 6 pasaje pentru autostradă şi 11 podeţe. Valoarea lotului I este de peste 210 milioane de lei – fără TVA – iar contribuţia Uniunii Europene este de peste 178 de milioane de lei, în timp de Guvernul României pune peste 31 de milioane de lei.

Comentarii

comentarii