Acasă Economic Soluţia tinerilor din România la ieşirea din criză

Soluţia tinerilor din România la ieşirea din criză

428
DISTRIBUIȚI

Soluţia tinerilor din România la ieşirea din criză: antreprenoriatul reprezintă una din principalele perspective de dezvoltare profesională a tinerilor, dezbătute în cadrul unui dialog cu antreprenori locali, specialişti în management economic, reprezentanţi ai instituţiilor publice şi ai societăţii civile. 

Şase conferinţe regionale au avut loc la Craiova, Timişoara, Braşov, Cluj-Napoca, Constanţa şi Iaşi în perioada 31 martie – 15 aprilie. Evenimentele de promovare a culturii de business au fost organizate de Asociaţia Română a Tinerilor cu Iniţiativă (ARTI), în parteneriat cu Pro Vobis – Centrul Naţional de Resurse pentru Voluntariat şi Siveco România. Acţiunile s-au desfăşurat în contextul demarării proiectului strategic „Dezvoltarea inovaţiei, creativităţii, responsabilităţii şi sustenabilităţii antreprenoriatului strategic românesc”, ID 63270, sub sloganul „Fii tânăr antreprenor pentru viitor!”. Prin aceste evenimente, organizatorii şi-au propus să aducă pe agenda publică ideea antreprenoriatului strategic ca formă de implicare a tinerilor în schimbarea socială. Cele 6 oraşe care au găzduit conferinţele regionale vor deveni, din februarie 2012, centre de formare pentru tinerii interesaţi de iniţierea unei afaceri, în cadrul cărora vor fi organizate cursuri de pregătire profesională gratuite. Din acest punct de vedere, dezbaterile au avut rolul de a oferi o perspectivă reală asupra gradului de interes şi de pregătire a tinerilor, în raport cu oportunităţile existente pe plan local. Ca o concluzie generală a evenimentelor recent incheiate, „profesia” de antreprenor a fost identificată de tinerii prezenţi la conferinţe drept o  soluţie viabilă la ieşirea din actualul impas economic. Întocmai precum o idee de afacere trebuie să apară ca soluţie la o nevoie a comunităţii, ideea de a fi antreprenor a reieşit în mod recurent ca soluţie la nevoia de creştere economică resimţită în fiecare din cele 6 regiuni vizate. Evenimentele au fost structurate pe 4 teme centrale, susţinute cu exemple relevante atât din sfera antreprenoriatului strategic, cât şi a celui social, cu accent pe avantajele competitive ale tinerilor oameni de afaceri. Alături de tineri antreprenori şi aspiranţi la acest statut, la dezbateri au participat activ şi reprezentanţi ai administraţiilor locale şi centrale – primării, prefecturi, consilii locale şi judeţene, Parlamentului României, Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului – prin Direcţiile Judeţene pentru Sport şi Tineret precum şi prin Inspectoratele Şcolare Judeţene, Agenţiilor Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă şi Camerelor de Comerţ şi Industrie.

Comentarii

comentarii