Sucursala Regională de Căi Ferate Timișoara a atribuit către spaniolii de la FCC Construccion contractul pentru calea ferată spre Aeroportul Timișoara.
Informația a fost data initial de Economedia și apoi confirmată pentru Club Feroviar de surse din cadrul CNCF CFR SA.
La mijlocul lunii februarie scriam că SRCF Timișoara a primit nu mai puțin de cinci oferte la licitația organizată pentru calea ferată spre Aeroportul Timișoara, din partea unor societăți și asocieri austriece, spaniole și românești, astfel:
Ofertant unic: PORR Construct
Ofertant unic: FCC Construccion SA
Ofertant unic: Swietelsky Construct
Asociere: Precon Transilvania SRL (lider), Homlok Románia Kft., Drum Asfalt
Asociere: BAWI Construction (fosta WIEBE România) (lider), Constructim SA.
Licitația fusese lansată la sfârșitul lunii octombrie a anului trecut. Este vorba de lucrările de construire a unei linii de cale ferată care va asigura legătura directă cu Aeroportul Internațional Traian Vuia Timișoara și de modernizare a liniei CF Timișoara Est-Radna, de unde se va construi racordul feroviar până la Aeroport. Valoarea totală estimată a contractului este de 323.297.762,98 lei fără TVA, echivalentul a 65 de milioane de euro, iar sursa de finanţare va fi asigurată din fonduri europene nerambursabile.
Obiectul contractului cuprinde modernizarea liniei existente Timișoara Est-Radna, pe întreaga lungime de 5,2 km, construirea unei linii de cale ferată dublă și electrificată (de la punctul de racordare) până la Aeroport, în lungime totală de 5 km, și construirea noii stații CF, cu două linii de garare, în imediata vecinătate a Aeroportului.
Este vorba de secția 213, pe care se circulă acum cu călători doar de la Timișoara Est la Remetea Mică, pe o distanță de 37 km din totalul de 67 km cât are toată secția. Pe aici circulă acum doar trenurile operatorului privat Regio Călători, care a închiriat secția de la CNCF CFR SA. De asemenea, proiectul presupune și construirea peroanelor în Halta Viile Giarmata (situată la 9 km de Timișoara Est), cu o lungime utilă de 200 m.
Se prevede îmbunătățirea parametrilor infrastructurii feroviare pentru creșterea vitezei maxime de circulație la 80 km/oră pentru trenurile de marfă și respectiv, la 120 km/oră pentru trenurile de călători. De asemenea, se va asigura gabaritul de electrificare (în sistem de alimentare de 25 kV) și este prevăzută asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce privește sarcina pe osie (22,5 t), gabarit de încărcare C, lungimea liniilor din stație, facilități pentru persoane cu mobilitate redusă.
În proiect mai este prevăzută montarea sistemelor de sonorizare și avizare a călătorilor, teleafișaj pentru informare, sisteme de supraveghere video, montarea de instalații de telecomunicații digitale, echipamente pentru aplicații informatice, instalații de radiocomunicații și cablu subteran de fibră optică pe traseul Timișoara Est-Giarmata-Terminal Aeroport Internațional Traian Vuia Timișoara.
Perioada de proiectare și execuție a lucrărilor va fi de 30 de luni, dintre care opt luni pentru elaborarea proiectului tehnic şi 22 de luni pentru execuţia lucrărilor.