Acasă Actualitate Spoturile publicitare care promovează alimente nesănătoase pentru copii trebuie interzise

Spoturile publicitare care promovează alimente nesănătoase pentru copii trebuie interzise

313
DISTRIBUIȚI

"Totuşi, în România, guvernul nu intervine în niciun fel pentru a interzice spoturile publicitare care promovează alimente nesănătoase pentru copii, sub denumirea de ‘alimente sănătoase’”, spune europarlamentarul Daciana Sârbu
Eurodeputata PSD Daciana Sârbu a interpelat, marţi, Comisia Europeană, privitor la felul cum încurajează aceasta guvernele din statele Uniunii Europene să intervină prompt în limitarea publicităţii mincinoase, mai ales a celei cu efecte asupra copiilor. Daciana Sârbu a atras atenţia că, în România, guvernul nu intervine în niciun fel pentru a interzice spoturile publicitare care promovează alimente nesănătoase pentru copii, deşi o directivă UE în acest domeniu trebuia transpusă până la finalul anului trecut. "În anul 2007, directiva privind mass-media audio-vizuală (‘Directiva AMS’) a fost amendată, adăugându-se articolul 3E2, care subliniază faptul că guvernele statelor membre trebuie să încurajeze furnizorii de servicii media să dezvolte coduri de conduită, pentru a limita publicitatea pentru alimente şi băuturi nesănătoase; se interzice totodată ca o astfel de publicitate să acompanieze programele pentru copii", se arată în întrebarea scrisă. Potrivit deputatei europene, Directiva AMS trebuia să fie transpusă până în 19 decembrie 2009. "Totuşi, în România, guvernul nu intervine în niciun fel pentru a interzice spoturile publicitare care promovează alimente nesănătoase pentru copii, sub denumirea de ‘alimente sănătoase’. De exemplu, o companie producătoare de margarină îşi promovează produsul, subliniind că acesta conţine substanţe necesare pentru nutriţia copiilor, dar omiţând, bineînţeles, faptul că acesta conţine şi o serie de  ingrediente nesănătoase pentru copii", atrage atenţia Daciana Sârbu. În acest context, deputata europeană a întrebat executivul comunitar de ce fel de instrumente de control dispune pentru a se asigura că statele membre respectă prevederile directivei AMS. Totodată, CE este interpelată şi cu privire la felul cum încurajează guvernele să intervină prompt în limitarea publicităţii mincinoase, mai ales a celei cu efecte asupra copiilor.

Comentarii

comentarii