Acasă Economic Startul reuşit din noul an comercial măreşte încrederea concernului Continental

Startul reuşit din noul an comercial măreşte încrederea concernului Continental

394
DISTRIBUIȚI

 Pentru a treia oară consecutiv, concernul Continental a făcut dovada unui start puternic în noul an comercial în aceste prime trei luni din 2012: primul trimestru a fost din nou cel în care s-a înregistrat cea mai bună cifră de afaceri şi cel mai bun rezultat operativ din istoria companiei.

 „Având în vedere startul deosebit de reuşit din noul an suntem optimişti în ceea ce priveşte atingerea obiectivelor stabilite pentru anul în curs. Acest lucru este valabil atât pentru creşterea cifrei de afaceri cu peste 5 procente, la 32 de miliarde de euro, pentru marja cu două cifre a rezultatului operativ (EBIT), cât şi pentru continuarea reducerii datoriilor financiare nete sub valoarea de 6,5 miliarde de euro”, a afirmat preşedintele Comitetului Executiv al Continental, Dr. Elmar Degenhart, joi la Hanovra. Furnizorul internaţional pentru industria auto şi-a mărit cifra de afaceri în primele trei luni din 2012 faţă de primul trimestru al anului precedent cu 13,3 procente la 8,3 miliarde de euro. În acelaşi timp, rezultatul operativ (EBIT) a crescut cu aproximativ 21 de procente, la 766 de milioane de euro, marja actuală având o valoare de 9,2 procente faţă de cea de 8,6 procente din anul precedent. Rezultatul operativ net al concernului fără amortizările condiţionate de achiziţii şi fără efectele speciale (EBIT net) a crescut la valoarea de 875 de milioane de euro, faţă de cele 734 de milioane de euro din anul precedent.  Marja netă EBIT este de 10,6 procente, în comparaţie cu 10,0 procente din anul precedent.

Profitul concernului, care trebuie atribuit acţionarilor, a crescut în primul trimestru din 2012 cu 31 de procente, la 483 de milioane de euro faţă de cel din aceeaşi perioadă a anului precedent. Acesta corespunde unui rezultat per acţiune de 2,41 euro, în comparaţie cu 1,84 euro din anul precedent. Concernul Continental a diminuat datoriile financiare nete cu 764 de milioane de euro faţă de cele existente în primul trimestru din anul precedent. Acestea s-au mărit puţin condiţionat de sezon cu 69 de milioane de euro faţă de sfârşitul anului 2011  – o creştere cu mult mai redusă faţă de cea înregistrată de obicei sezonal într-un prim trimestru. Astfel s-a îmbunătăţit gradul de îndatorare (Gearing Ratio) la sfârşitul primului trimestru din 2012, ajungând la valoarea de 85 de procente faţă de cele 117 procente din aceeaşi perioadă a anului precedent şi de cele 90 de procente înregistrate la sfârşitul anului 2011.
„Între timp, reducerea consecventă a îndatorării se evidenţiază pozitiv şi în ceea ce priveşte cheltuielile cu dobânzile. Valoarea acestora a fost de 145 de milioane de euro, mai precis cu aproximativ 38 de milioane de euro sub valoarea de anul precedent”, a precizat directorul financiar al Continental, Wolfgang Schäfer.  „Pe lângă îndatorarea netă scăzută, marjele dobânzilor, care se situează sub nivelul anului trecut, au contribuit şi ele la această evoluţie. În acest sens a fost important şi faptul că am asociat marjele dobânzilor cu raportul dintre îndatorarea netă şi EBITDA. Acest indice important şi pentru ratingul nostru („Leverage Ratio”) s-a situat la sfârşitul primului trimestru la o valoare puţin peste 1,5. La sfârşitul anului dorim să ne situăm sub această valoare.”  Schäfer a indicat şi faptul că la 31 martie 2012 compania dispunea de o rezervă de lichidităţi de aproximativ 3,7 miliarde de euro, din care 1,3 miliarde de euro în numerar, precum şi linii de credit neutilizate în valoare de aproximativ 2,4 miliarde de euro. Continental a creat în primul trimestru al anului 2012 aproximativ 3.400 noi locuri de muncă şi are astfel în total aproximativ 167.000 de angajaţi – cu 12.400 mai mulţi decât în anul precedent. „În cazul în care se menţine evoluţia pozitivă a producţiei din industria auto, vom crea şi în acest an mai multe mii de locuri de muncă noi în întreaga lume”, a declarat preşedintele Comitetului Executiv. În plus, Degenhart a subliniat faptul că atât Automotive Group, cât şi Rubber Group au contribuit la creşterea concernului. Automotive Group a înregistrat în primele trei luni o cifră de afaceri de aproximativ 5,1 miliarde de euro, cu aproximativ 12 procente mai mare faţă de cea obţinută în aceeaşi perioadă a anului precedent. Rezultatul operativ net a fost de 403 milioane de euro faţă de 359 de milioane de euro din anul precedent. Rubber Group a realizat o cifră de afaceri de aproximativ 3,3 miliarde de euro, obţinând astfel un plus de aproximativ 15 procente. Rezultatul operativ net a crescut de la 397 de milioane de euro din anul precedent la 494 de milioane de euro în primul trimestru din 2012. Costurile crescute pentru metalele rare au împovărat Automotive Group în primul trimestru din 2012, în timp ce cheltuielile legate de mărirea recentă a preţului petrolului se vor face simţite abia mai târziu în cursul anului, în cadrul Rubber Group.

Comentarii

comentarii