Acasă Economic Studiu: ”Industria de turism și călătorii este afectată radical de internet și...

Studiu: ”Industria de turism și călătorii este afectată radical de internet și tehnologiile mobile. Tendințe în 2020”

DISTRIBUIȚI

Industria de turism și călătorii este afectată radical de internet și tehnologiile mobile, iar specialiștii atenționează despre schimbările importante care se vor produce în industria de călătorii și turism în 2020.

“În 2018 erau 4 miliarde de utilizatori ai internetului, dintre aceștia peste 3 miliarde folosind rețelele sociale. În acest context, un lucru important de subliniat este că în influențarea deciziilor luate de utilizatori, prietenii sunt de două ori mai influenți decât celebritățile și factorii de opinie.

Tehnologia informației devine o componentă de bază, în toate domeniile industriei, iar adopția se realizează într-un ritm accelerat.

Ne așteptăm în următorii ani la un impact masiv al tehnologiilor de tip deep learning și al sistemelor chatbots. De asemenea, asistenții virtuali pentru efectuarea rezervărilor (pentru companiile aeriene și hoteluri) vor deveni un element comun în industrie.

Vom discuta tot mai mult despre asistență în timp real în timpul călătoriilor,  bazată pe inteligenta artificială.” a declarat Robert Komatin, Retail Travel Agencies, Central Europe, Country Manager, Romania & Hungary – Amadeus.

“Folosirea tehnologiei în scopul de a crea o experiență mai bună pentru călători este în centrul activității noastre la Amadeus. Procesele pe care ne străduim să le îmbunătățim sunt end-to-end, începând cu stadiul de inspirație, parcurgând faza de căutare, de rezervare și de plată în timp ce însoțim utilizatorul pe parcursul călătoriei.” Daniel Batchelor, Director of Communications, Amadeus

Companiile aeriene, hotelurile și agențiile de turism trebuie să fie disponibile 24/7 pe orice canal dorește clientul să folosească la momentul respectiv. Aplicațiile de mesagerie de la WhatsApp, Facebook și WeChat, printre altele, au apărut de aproape nicăieri și au acum miliarde de utilizatori pe tot globul.

La fel ca multe tehnologii noi, aplicațiile de mesagerie au pornit ca o modalitate prin care oamenii pot interacționa. Dar acum aceste aplicații oferă o modalitate pentru companii să converseze direct cu consumatorii. Facebook le-a spus investitorilor la începutul acestui an că ”avem acum 10 miliarde de mesaje trimise între oameni și companii în fiecare lună”.

Din ce în ce mai mult, interacțiunile dintre consumatori și companii sunt automatizate, alimentate de un chatbot. Chatboții din industria companiilor aeriene au început ca pagini de întrebări frecvente automatizate, un instrument care ar putea spori și mai mult eficiența echipelor de servicii pentru clienți prin pregătirea unui chatbot pentru a identifica și răspunde la cele mai evidente întrebări.

Peisajul chatboților se schimbă, iar chatboții sunt capabili să „învețe” mult mai mult. Conectarea tehnologiei chatbot la sursele de date interne și stratificarea în unele sisteme de învățare automată le permit roboților se îmbunătățească în timp, învățând mai multe despre cum să răspundă cel mai bine la întrebările primite.

Drept urmare, un chatbot care poate răspunde la întrebări frecvente din listele FAQ este acum de nivel elementar. Multe firme de turism folosesc acum boți pentru vânzare de produse de nivel superior și vânzare încrucișată.

Turismul și aviația au de abordat o criză majoră de PR pentru consumatori în 2020 – lupta cu percepția că industria este actorul cu rol negativ în scenariul crizei climatice.

Nimeni din industrie nu este ignorant în ceea ce privește responsabilitățile pe care le avem față de planetă, dar călătorii nu numai că pun la îndoială răspunsul nostru la criză, ci și iau în calcul factorul de sustenabilitate atunci când aleg cum și cu cine vor călători.

Booking.com Sustainable Travel Report 2019 a relevat faptul că 55% din eșantionul său global de respondenți a devenit mult mai preocupat în ultimele douăsprezece luni de impactul călătoriei lor asupra mediului.

În luna octombrie a acestui an, banca elvețiană UBS a constatat că unul din cinci călători occidentali a fost de acord să zboare mai puțin din cauza problemelor de mediu, în special, dar nu exclusiv, pe baza ideii de „rușine de a zbura”.

Și, la fel ca în sondajul booking.com, UBS a remarcat că interesul călătorilor pentru astfel de probleme s-a intensificat în ultimele luni.

Industria trebuie să acorde atenție acestui lucru, deoarece călătorii îi urmăresc reacția. Activitățile de turism excesiv sunt un element central în conversația legată de sustenabilitate. Industria joacă un rol în susținerea încercărilor destinațiilor populare de a limita numărul de vizitatori, asigurându-se totodată că călătorii au la dispoziție alternative.

Călătoria este un mare proces de achiziție de bilete, iar consumatorii se așteaptă ca procesul de plată să fie perfect, rapid și sigur. Cu o selecție de carduri de credit și/sau debit în portofelul nostru fizic și aplicații precum PayPal care alcătuiesc portofelul nostru digital, călătorii se așteaptă să poată alege cum să plătească zborurile și hotelurile.

Cheltuielile la destinație sunt o chestiune diferită – intrarea la muzee, tarifele de taxiuri sau de metrou – tind să fie achiziții mai mici, spontane.

Dar, din nou, preferințele consumatorilor dictează modul în care firmele de turism operează la destinație, în special atunci când aceste destinații atrag un public internațional.

Un motiv din spatele extinderii globale a Uber este faptul că aplicația servește ca portofel digital de facto pentru transport atunci când utilizatorii sunt plecați de acasă. Confortul primează.

Agenții de turism – fie că sunt agenții de vânzare cu amănuntul, de business sau online – au un rol de jucat ajutându-i pe călători să înțeleagă cum funcționează plățile atunci când ajung la destinație.

Mergeți solo. Crește ponderea călătoriilor individuale

A fi singur este o situație privită în mod tradițional ca una temporară până la apariția persoanei potrivite, deși acea percepție se schimbă și nu mai există o problemă așa mare în a fi „unic asociat”.

Rata căsătoriilor este în scădere, iar populația singură – cei care nu s-au căsătorit niciodată și cei divorțați – crește în volum și ca procent din populație.

Asia determină multe tendințe ale consumatorilor în călătorii, inclusiv aceasta. Agoda a realizat un raport dedicat călătorilor individuali pentru 2018 și a constatat că Millennials și Generația Z constituie categoriile din rândul cărora este cel mai probabil să călătorească singuri, în timp ce în Vest, călătoriile individuale sunt mai răspândite în rândul Boomers și Generației X.

Tendința de călătorie individuală din acest an evoluează în funcție de agitația din jurul bleisure (combinația între călătoria de business și cea de plăcere – leisure). Aproape toate călătoriile de afaceri sunt excursii individuale, astfel încât atunci când aceste călătorii sunt extinse și în sfera de timp liber, atunci devin călătorii individuale.

Skift a constatat că aproape jumătate (47%) din totalul călătoriilor efectuate de femei sunt călătorii de afaceri. Orice firmă de turism care dorește să sporească ponderea de afaceri din zona bleisure trebuie să se asigure că poate atrage călătoarele singuri, precum și omologii lor bărbați.

Asistenți vocali pentru transformarea călătoriilor în 2020

Ratele de precizie pentru recunoașterea vocală și procesarea limbajului natural sunt de câțiva ani de peste 95%. Astăzi, produse cum ar fi Google Home, Amazon Alexa și HomeHub-ul Apple, precum și cele oferite special pentru piața din China, au făcut din conversația cu un computer un mod de viață pentru zeci de milioane de oameni.

Când acești oameni călătoresc, ei se așteaptă la un mediu similar. Amazon a dezvoltat Alexa for Hospitality, adresat marilor lanțuri hoteliere și de închiriere de spații de vacanță.

Sistemele deschise, API-urile și parteneriatele sunt marile tendințe tehnologice care permit recunoașterea vocală să devină operațională în hoteluri, îmbunătățind experiența clienților și în același timp deschizând șansa pentru vânzari de produse de nivel superior, vânzare încrucișată și merchandising.  Amadeus lucrează cu companii precum Volara, care a dezvoltat un software proprietar care se integrează cu platformele de procesare a limbajului natural pentru a crea un instrument special pentru industria ospitalității. Ideea unei super-aplicații pentru călătorii a fost vehiculată de ceva vreme.

Această idee va prinde contur în următorii câțiva ani, din două motive – peisajul open source/API/parteneriat înseamnă că este posibilă integrarea tuturor fluxurilor într-o super-aplicație, iar clienții se obișnuiesc cu ideea -susțin specialiștii de la Amadeus. Când booking.com a întrebat 12.500 de călători din aproape 30 de țări, 57% au declarat că doresc „o singură aplicație pentru toate nevoile de planificare, rezervare și călătorie”.

VR va spori dramatic experiența de călătorie în 2020

Realitatea virtuală este o altă tendință care este probabil să treacă de la periferie în centrul atenției în viitorul apropiat. Agenții offline de vânzare cu amănuntul au folosit experimental căști de realitate virtuală (VR) în sediile lor, folosindu-le ca vehicul promoțional pentru stațiuni și destinații.

VR are potențialul de a revoluționa sistemul de divertisment în zbor – oferind pasagerilor o altă opțiune odată ce se află la bord. Companiile aeriene precum Iberia, Singapore Airlines și SunExpress au efectuat cu succes încercări, permițând pasagerilor să folosească căștile pentru a viziona filme 3D sau pentru a juca jocuri la 10.000 de metri altitudine.

Furnizorii de VR lucrează, de asemenea, la modalități de a include o componentă publicitară în aplicații, permițând companiilor aeriene să își promoveze propriile produse sau să deschidă acest canal către terți. De reținut: „Căștile VR vin curând într-o cabină sau într-un lounge de lângă tine.” – atenționează specialiștii de la Amadeus.

Comentarii

comentarii