Acasă Eveniment Sute de acte irelevante pentru rotunjirea bugetului dascălilor

Sute de acte irelevante pentru rotunjirea bugetului dascălilor

DISTRIBUIȚI

Scandal după afişarea rezultatelor diplomelor de merit, în Timiş…
Mai mulţi dascăli din Timiş au supralicitat la concursul pentru acordarea diplomelor de merit. Conform punctajului afişat, unii profesori au adus sute de documente irelevante, pentru a realiza un punctaj uluitor. Ei au dorit să fie siguri că vor obţine banii aferenţi diplomelor de merit „Gheorghe Lazăr”. La clasa a II-a a acestor diplome a câştigat o profesoară care a adus comisiei de examinare nu mai puţin 761 documente. „Au fost dascăli care au venit cu bibliorafturi întregi de documente. Comisia avea nevoie de 3-4 zile doar pentru a studia un dosar. Eu zic că este o chestie de bun simţ să nu aduci la dosar şi cele mai neînsemnate hârtii”, spune inspectorul Marin Popescu, membru al comisiei de acordare a acestor diplome.

Bani şi pentru modeşti, şi pentru lăudăroşi…

Obţinerea unei diplome de merit este echivalentă cu o sumă importantă de bani pentru profesori.
Aceştia pot lua între 15 şi 20 la sută din salariul adunat pe ultimele 12 luni. De aceea, 117 dascăli din Timiş, care îndeplineau condiţiile, au încercat să-şi rotunjească bugetul şi şi-au depus dosarele pentru obţinerea unei diplome „Gheorghe Lazăr”.
La sfârşit au apărut nemulţumirile şi contestaţiile.
„A fost vorba despre o aberaţie de punctaj, pe care legea nu o prevede.
Au fost profesori care au venit cu sute de documente irelevante care, însă, au fost punctate”, spune unul dintre profesorii care, luni, au depus contestaţie la Inspectoratul Şcolar Timiş. Sandu Golcea, inspectorul general de Timiş, le transmite un mesaj scurt celor care cred că evaluarea nu a fost corectă.
„Nu contează câte puncte au făcut. Cu toţii vor primii banii aferenţi acestor diplome.
În acest an, chiar avem bani pentru toţi candidaţii care şi-au depus dosarele.
Nu este vina mea că unii au fost mai strângători ca alţii şi au venit cu sute de hârtii care să le dovedească meritele”.

O ierarhie falsă?

În calcularea punctajului se ţin cont de cinci mari criterii pentru care se acordă câte 1.000 de puncte.
Apoi urmează un al şaselea criteriu opţional în care se cere documente în favoarea candidatului.
Fiecare document este cotat cu 100 de puncte.
Dacă îndeplineşti cele cinci criterii principale, poţi obţine maxim 5.000 de puncte.
Câştigătoarea clasei a II-a a diplomelor „Gheorghe Lazăr” a avut nu mai puţin de 81.100 de puncte… Doamna dăscăliţă a adus, se pare, nu mai puţin de 761 de acte care îi atestau valoarea.
„Diplomele de merit Gheorghe Lazăr nu dau o ierarhie a valorilor în nivelul de învăţământ.
Sunt dascăli care toată viaţa au adunat şi cele mai neînsemnate hârtii.
E adevărat, poate, sistemul i-a obligat pe unii să facă aşa ceva”, mai spune inspectorul Marin Popescu. 

Comentarii

comentarii