Acasă Eveniment Taximetriştii de la Tudo Taxi Timişoara acuză abateri grave de la Legea...

Taximetriştii de la Tudo Taxi Timişoara acuză abateri grave de la Legea taximetriei

DISTRIBUIȚI

După ce, la sfârşitul săptămânii trecute, între taximetriştii de la Tudo Taxi Timişoara şi patronat s-a declanşat războiul tarifelor, şoferii au fost ameninţaţi cu desfacerea contractelor de muncă, apoi li s-a interzis şi luarea de comenzi de la clienţi. Supăraţi, luni, 5 noiembrie, ei au făcut plângere la Primăria Timişoara.
 

Documentul a fost înregistrat la Camera 12

“Subsemnaţii Cristea Iuliu Savu, Tilihoi Turbatu şi Mărcuţ Florin, transportatori autorizaţi de transport persoane în regim de taxi, prin prezenta dorim să vă aducem la cunoştinţă o înşiruire de abateri grave de la Legea taximetriei nr. 38 din 2003, modificată şi actualizată prin Legea nr. 265 din 2007”, se arată în plângerea înregistrată la Camera nr. 12 de la Primăria Timişoara. Reacţia patronului Tudor Peşteleu a fost următoarea: “Mie să îmi aducă tabelele cu tarifele şi cu asta basta. Eu nu am treabă cu tarifele. Nu dau pe nimeni afară. Eu nu am ameninţat pe nimeni”. Taximetriştii susţin că odată cu apariţia Legii nr. 265 din 2007 nu mai trebuiau emise autorizaţii de taxi, ci aveau copii cu autorizaţiile emise. Prelungirea autorizaţiilor trebuia făcută doar cu anexarea fişei de fundamentare a tarifului, depusă de Camera Naţională a Taximetriştilor din România, cu un tarif care să acopere costurile de 3,5 lei/km. “Acest tarif  a fost stabilit ca şi tarif maximal şi, în acel moment, s-au aprobat tarifele de 1,49lei/km şi 1,37lei/km, lucru făcut fără a se cere niciunui transportator fundamentarea tarifului nerespectând ordinul ANRSC. În urma acestor înţelegeri între dispecerate, Consiliul Concurenţei a luat măsuri împotriva celor care au încălcat legea, amendându-i, nu ştim dacă şi Biroul Transporturi s-a autosesizat în acest sens”, susţin şoferii.

Oare de ce?

“Mai mult, în 2010, dispeceratele au scăzut în mod nejustificat tarifele la doar 1.23lei/km şi 1.27lei/km, fără a îndeplini condiţiile legale. Tarifele au fost aprobate de către Biroul Transporturi, fără niciun act justificativ din partea transportatorilor autorizaţi. Acest lucru ne-a adus pierderi semnificative, atât timp cât preţul carburanţilor era în creştere continuă. Tot în 2010, la ultima şedinţă din acel an, Biroul Transporturi a realizat acest lucru după trei ani, şi ne-a comunicat că tariful de exterior nu este legal şi trebuie renunţat la el până în 31 ianuarie 2011. Tariful se regăseşte pe legitimaţiile de bord şi se foloseşte şi în ziua de azi, după mai bine de un an de la data la care ar fi trebuit să dispară. Oare de ce?  Mărind tariful de interior dezavantajăm cumva anumite interese? Nereguli se regăsesc şi la forma şi înscrisurile de pe cupola de taxi, de asemenea, la lipsa maşinilor de transport pentru persoanele cu dizabilităţi fizice. Eliberarea contractelor de atribuire în gestiune delegată a serviciului s-a făcut în 2009, la 2 ani de la apariţia legii, nepermiţăndu-ne ca până atunci să putem întreprinde ceva, deoarece, teoretic, nu eram în legalitate. În urma eliberării acestui document, am cerut ca Biroul Transporturi să intervină în problema tarifelor, lucru care s-a întâmplat abia în anul 2010, deci la 3 ani de la apariţia legii. A existat o întreagă serie de nereguli în redactarea fişelor de fundamentare care, în mod surprinzător, au conţinut în final aceleaşi tarife la majoritatea transportatorilor, indiferent de maşină, motorizare, capacitate cilindrică, confort sau formă juridică – PFA sau SRL”, am citat din plângere. Vineri, 9 noiembrie, la primărie va avea loc o şedinţă cu transportatorii, unde vor fi dezbătute problemele taximetriştilor.

 

Comentarii

comentarii