Acasă Editorial Timişoara, capitală culturală? Timişoara, fără brand!

Timişoara, capitală culturală? Timişoara, fără brand!

DISTRIBUIȚI

Ideea ca Timişoara să lupte pentru primirea dreptului de a fi „capitală culturală europeană” nu este  nouă. Noi sunt detaliile,  cred că sunt foarte noi chiar şi pentru Primăria Timişoara, chiar şi pentru cluburile de servicii sociale, chiar şi pentru  acea parte a lumii care luptă intens pentru  această idee.  Anul  candidaturii este 2020. Nu putem fi liniştiţi pentru  următorii 9 – 10 ani, pentru că  anul decisiv va fi  2012! Adică, dacă vrem să devenim capitală culturală, avem de luptat.

Cu cine? Mai întâi, cu Clujul, care deja a avut-o ca invitată pe Angela Merkel,  şi care   deţine o  bună experienţă în  ceea ce priveşte lobbying-ul,  ca dovadă numărul de vizitatori şi de investitori crescuţi, în Cluj, raportat la Timişoara  prezentă. Edilii noştri ar trebui să sublinieze mai mult câteva detalii geografice: Clujul  este, la fel ca şi Sibiul, tot din Transilvania,  deci etica  respectului faţă de regiunile istorice ar trebui să  creeze un ascendent  pentru Timişoara, capitala Banatului. Tot pentru anul 2020, o altă capitală propusă, aproape de noi, este cea sârbă, Belgrad, aflată la 165 de km de Timişoara. Una dintre cele mai spectaculoase  campanii pentru „Belgrad, capitală cultural europeană” a fost lansată şi susţinută de presa  din Serbia,  având ca argument faptul că aeroportul  din capitala sârbă are o pistă aflată la 20 de grade şi 20 de minute longitudine estică, iar acest joc al numerelor s-ar închide  perfect peste cifra 20, din anul 2020!  Poate că experţii în numerologie ar şti  mai multe, noi   vom demara doar o campanie  despre promovarea Timişoarei  şi construirea unui brand. Logo-ul pe care-l avem deja,  ca oraş, propus de scriitorul Petru Ilieşu şi  votat în Consiliul Local Timişoara,  deşi inspirat,  este foarte puţin cunoscut: „Timişoara, Open Art City”. Problema brandului este mai complexă şi ar necesita implicarea nu doar a primăriei, ci a multor alte forţe, inclusiv economice, de reprezentare, forţe care să  susţină particularităţi şi exclusivităţi ale Timişoarei. Şi, har Domnului, sunt destule, doar energie să avem, să le coroborăm şi să le  punem împreună. Nu de alta, dar dacă iarăşi va interveni „forţa malefică mioritică” între noi, cetăţeni ai Timişoarei, atunci  va ieşi un mare nimic!  Aşadar, ne vom „bate” cu Clujul, ca oraş al României, pentru 2020. Ne vom bate cu toţi cei care nu ne vor, din nou, în primul eşalon valoric al României, dacă România va mai avea consens şi unitate, aşa zdruncinată cum este acum, de mafiile politice. Dacă vom fi serioşi, vom avea capitală. Culturală! Şi noi chiar merităm asta.

 

 

Comentarii

comentarii