Acasă Economic Timișoara nu e Berlin, iar DRÄXLMAIER nu e Tesla. Dar ar putea...

Timișoara nu e Berlin, iar DRÄXLMAIER nu e Tesla. Dar ar putea fi Continental

2501
DISTRIBUIȚI

Două știri economice din această săptămână arată diferențele majore care există între România și Germania. Sau între Timișoara și Berlin. Asemănarea ar fi că și noi avem primar neamț.

Prima știre, din 14 iunie, primită cu aplauze și urale de români se referă la planul de investiții prezentat de DRÄXLMAIER Group, în cadrul unui eveniment la care au participat autoritățile locale și județene. Plan care a fost oarecum anunțat în premieră de primarul Fritz cu câteva zile înainte. Investiția germanilor, de 200 de milioane de euro, va fi implementată în următorii șase ani și are, ca ”punct culminant”, viitorul sistem de asamblare a bateriilor pentru mașinile hibrid ale unui producător de automobile premium începând cu 2022. Proiectul va fi realizat în mai multe etape și presupune construirea a peste 40.000 de m² de zone de producție, depozite și clădiri de birouri. Din partea autorităților locale au venit doar mesaje de susținere, de apreciere și de bucurie.

Primarul Dominic Fritz a spus chiar că: „Primăria Timișoara susține toate investițiile în tehnologii verzi, nepoluante și ne bucurăm că DRÄXLMAIER Group a ales orașul nostru pentru construirea unei astfel de fabrici moderne”.

”Investiția contribuie la planul de dezvoltare economică a județului și dorim să ne oferim tot sprijinul pentru implementarea acestui proiect, în acord cu noile trenduri economice globale din domeniul e-mobilității, poziționând Timișul și Timișoara pe noua hartă a automobilului electric”, a declarat Alin Nica, președintele Consiliului Județean Timiș.

Cu doar o zi înainte, site-urile agențiilor de presă din întreaga lume spuneau că investiția în fabrica Tesla de la Berlin este blocată din nou de justiția din Germania din cauza a două ONG-uri.

„Giga-fabrica” producătorului auto Tesla de lângă Berlin nu se va deschide în iulie conform planificării din cauza modificărilor cererii de autorizație de construire, fără a specifica o nouă dată, potrivit AFP.

Grupuri ecologiste germane au contestat oficial autorizaţia provizorie de construcţie a fabricii Tesla de lângă Berlin, acordată de autoritatea pentru mediu din Brandenburg, potrivit avocatului acestora.

Obiecţia este bazată pe afirmaţia că Tesla nu a clarificat suficient ce măsuri de precauţie va lua pentru a preveni ca un gaz extrem de otrăvitor să scape din fabrică.

Totodată, obiecţia susţine că Tesla a modificat documentele din cerere, pentru a produce celule de baterii la sediul fabricii, pentru care nu a obţinut autorizaţia necesară.

Americanii au inceput constructia fabricii Gigafactory Berlin la inceputul anului trecut si pana acum aceasta trebuia sa produca deja masini, insa Tesla a fost data in judecata de cateva ori. Acum a venit randul ONG-urilor ecologiste Nabu si Green League care au un cuvant important de spus in Germania unde Partidul Verzilor este o forta in Bundestag.

Dacă ONG-urile de mediu de la Berlin sunt ”îngrijorate” de gazul toxic emis de fabrica de baterii, cele din România luptă pentru ursul ”Artur” și caută vinovați pentru prăbușirea Cascadei Bigăr.

Mirosul de cauciuc al fabricii Continental din Timișoara nu mai îngrijorează pe nimeni. Nici măcar pe actualul primar USR, al cărui partid a inițiat, și din această cauză, Legea Mirosului, a cărei aplicare este sublimă dar lipsește cu desăvârșite.

Investiția DRÄXLMAIER Group ar trebui verificată pentru a nu ajunge la caz Continental Anvelope.

Comentarii

comentarii