Acasă Actualitate Traficul între Timișoara și București este în continuare oprit, după ce un...

Traficul între Timișoara și București este în continuare oprit, după ce un tren a deraiat în judeţul Mehedinţi. ISU nu permite încă ridicarea vagoanelor răsturnate, întrucât sunt în continuare scurgeri de benzină

DISTRIBUIȚI

CFR anunţă, miercuri, că ultimele 3 vagoane din compunerea trenului de marfă care a deraiat în judeţul Mehedinţi au fost ridicate, dar ISU nu permite încă ridicarea vagoanelor răsturnate, întrucât sunt în continuare scurgeri de benzină. Traficul rămâne oprit în zonă, călătorii fiind transbordaţi.

”Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA vă informează că traficul feroviar este în continuare oprit pe linia Igiroasa – Tâmna din cauza deraierii din data de 5.11.2024, la ora 17:40, în HM Igiroasa a 7 vagoane (5 deraiate/2 răsturnate) din compunerea unui tren de marfă. Trenul aparţine operatorului de transport feroviar de marfă SNTFM, avea în compunere 27 de vagoane, încărcate cu combustibil (benzină ) şi circula pe distanţa Brazi – Drobeta Turnu Severin. La faţa locului s-au deplasat, echipajele ISU, reprezentanţii AGIFER şi cei ai SRCF Craiova, precum şi echipele de intervenţie”, a tramsmos, miercuri, CFR, într-un comunicat de presă.

Potrivit companiei, până la ora transmiterii acestei ştiri, echipele de intervenţie ale SRCF Craiova au acţionat pentru retragerea ultimelor 3 vagoane din compunerea trenului de marfă.

”Deoarece cele două vagoane răsturnate din compunerea trenului de marfă au scurgeri de conţinut, ISU nu permite intervenţia personalului feroviar pentru ridicarea acestora, fiind necesară sosirea utilajului (aparţinând operatorului economic) de transvazare, în vederea golirii continutului vagoanelor”, a mai transmis CFR.

Pentru ridicarea vagoanelor deraiate/răsturnate se va acţiona cu 2 macarale de mare tonaj (125 tf).

CFR precizează că operaţiunea este complexă şi de durată, în special partea de poziţionare/ calare/ decalare a macaralelor, care, înainte de a începe ridicarea de sarcină, trebuie să fie asigurate la sol şi echilibrate cu contragreutăţi, pentru a permite operarea în siguranţă.

”În prezent, pentru menţinerea continuităţii transportului feroviar de călători, SRCF Craiova asigură pentru trenurile care tranzitează zona, la cererea operatorilor de transport feroviar, transbordare cu mijloace auto pe distanţa Ciochiuţa – Prunişor.

Precizăm faptul că, această măsură va fi menţinută până la finalizarea tuturor intervenţiilor necesare, în astfel de evenimente, de la ridicarea, repunerea vagoanelor pe şină, retragerea lor în staţie, inclusiv verificarea liniei şi, în funcţie de constatările personalului de specialitate, lucrări de reparaţii la linie şi la componentele infrastructurii feroviare, dacă situaţia o impune”, a mai transmis CFR.

ISU Mehedinţi a precizat anterior că măsuritorile în zonă nu indică valori care să indice pericol de explozie.

Comentarii

comentarii