Acasă Actualitate Train2Validate – easy-to-read / E2R – în 5 limbi pentru persoanele cu...

Train2Validate – easy-to-read / E2R – în 5 limbi pentru persoanele cu dizabilități, cu UPT

DISTRIBUIȚI

Train2Validate este un proiect coordonat de ONG-ul spaniol Plena Inclusión Madrid, Universitatea Politehnica Timișoara, prin Facultatea de Științe ale Comunicării, care coordonează programe de studii în domeniile Limbi moderne aplicate și Științele comunicării, fiind responsabilă de implementarea acestei prime acțiuni din cadrul proiectului.

Proiectul Train2Validate are la bază o metodologie incluzivă, favorizând participarea persoanelor cu dizabilități intelectuale în diferite faze ale proiectului pe parcursul a celor 3 ani de desfășurare.

Proiectul Train2Validate este implementat de un consorțiu format din 7 parteneri din 5 țări membre ale Uniunii Europene, sub coordonarea ONG-ului spaniol Plena Inclusión Madrid.

Plena Inclusión Madrid, un ONG din Spania care promovează creșterea calității vieții persoanelor cu dizabilități intelectuale sau de dezvoltare, coordonează acest proiect în care mai participă 6 parteneri din 5 țări membre UE: universitățile Internationale Hochschule SDI München (Germania), Scuola Superiore per Mediatori Linguistici Pisa (Italia) și Politehnica Timișoara (România),  care oferă programe de studii în domeniul traducerii și interpretării, ONG-ul Zavod RISA (Slovenia), militant pentru drepturile persoanelor cu dizabilitîți intelectuale, ONG-ul Fundația Professional (Romania), promotor al învățării pe tot parcursul vieții și al incluziunii sociale a persoanelor cu dizabilități, și Asociația Europeană de Calificare și Certificare ECQA (Austria), care oferă certificare profesională internațională.

Echipa de cercetare a Universității Politehnica Timișoara este coordonată de prof. univ. dr. Daniel Dejica-Carțiș și este alcătuită din conf. univ. dr. Simona Șimon, conf. univ. dr. Marcela Fărcașiu și lect. univ. dr. Annamaria Kilyeni, din cadrul Departamentului de Comunicare și Limbi Străine, Facultatea de Științe ale Comunicării.

Proiectul Train2Validate, care are ca obiectiv recunoașterea calificărilor de validator și de facilitator pentru materialele „ușor de citit” în rândul persoanelor cu dizabilități intelectuale, precum și crearea unui curriculum coerent și unitar pentru această nouă specializare, în care Universitatea Politehnica Timișoara este parteneră, alături de alte universități și organizații din 5 țări europene, demarează cu elaborarea și diseminarea unui chestionar adresat validatorilor și facilitatorilor de materiale în format „ușor de citit” (easy-to-read / E2R).

Rezultatele obținute în urma completării acestui chestionar vor oferi informații esențiale despre formarea profesională și rolul validatorilor și facilitatorilor în procesul producerii de materiale „ușor de citit” în Europa, precum și despre conținutul materialelor „ușor de citit” și posibile îmbunătățiri care pot fi aduse acestora.

Validatorii E2R sunt persoane cu dificultăți de citire, care citesc textele pentru a le evalua înțelegerea. Facilitatorii E2R sunt susținători: ei creează echipa de validare, organizează sesiuni de validare, promovează participarea și trimit feedback înapoi scriitorilor de material E2R.

Prelucrarea acestor informații și analiza comparativă a altor profesii din sfera „ușor de citit” și a accesibilității informației vor constitui punctul de pornire pentru identificarea competențelor necesare validatorilor și facilitatorilor, dezvoltarea unui curriculum adecvat, elaborarea și validarea unor resurse educaționale specifice, care vor reprezenta reprezenta fundamentul pe care se vor baza viitoarele Certificate Europene pentru ambele meserii.

Chestionarul este disponibil în cele 5 limbi ale țărilor partenere din proiect (spaniolă, germană, italiană, română și slovacă), precum și în engleză, și se adresează validatorilor, facilitatorilor, cercetătorilor și producătorilor de materiale în format ușor de citit din Europa, care sunt invitați să îl completeze la adresa https://plenainclusionmadrid.org/train2validate/survey/

 

 

 

Comentarii

comentarii