Acasă Actualitate Traseul autostrăzii Timișoara – Moravița ar putea fi modificat, pentru a nu...

Traseul autostrăzii Timișoara – Moravița ar putea fi modificat, pentru a nu mai trece prin curțile celor din Moșnița Nouă

DISTRIBUIȚI

Proiectanții traseului autostrăzii Timișoara – Moravița au acceptat să rediscute locul pe unde drumul va traversa județul pentru a se lega la autostrada A1, ne anunță vicepreședintele CJ Timiș, Alexandru Proteasa. În acest fel s-ar schimba varianta anunțată deja ca fiind bătută în cuie, care traversa în anumită măsură zona locuită din Moșnița Nouă și Bucovăț, special pentru a fi aproape de centura de ocolire a Timișoarei.

Anunțul vine la mai multe zile de la momentul în care a avut loc o întâlnire la sediul CJT, în care s-a discutat cu beneficiarul, CNAIR și proiectantul, Search Corporation, în cadrul căreia s-a agreat ca localitățile de pe traseul propus să își expună părerea.

”Am reușit să schimbăm traseul Autostrăzii Timișoara-Moravița, cel care trecea peste casele locuitorilor din Moșnița și Bucovăț! Traseul 5 anunțat de ministrul Transportului ca fiind unul final a fost contestat de Consiliul Județean și de primăriile localităților afectate, iar rezultatul este unul la nivelul așteptărilor”, ne anunță vicepreședintele Consiliului Județean Timiș, Alexandru Proteasa.

În fapt, este vorba despre rediscutarea variantei anunțate, una care în mod sigur nu era cea corectă și care afecta viața și proprietățile a numeroși cetățeni. Tot de la vicele CJT aflăm că ar fi avut loc o discuție, pe 8 aprilie, la sediul administrației județene, în cadrul căreia s-au purtat discuții. Un alt traseu nu a fost decis, ci se va stabili ulterior, după ce cei nemulțumiți și afectați vor transmite la proiectant doleanțele lor.

”CNAIR și societatea Search Corporation, în urma unei ședințe desfășurate la Consiliul Județean Timiș pe data de 08 aprilie, a trimis spre analiză un nou traseu care ține cont de realitatea din teren și nu mai afectează sute de gospodării.

Pentru a susține noul traseu care să întrunească cerințele tuturor UAT-urilor impactate, am convenit ca până la sfârșitul lunii aprilie să fie trimise către proiectant toate posibilele constrângeri identificate pe noul traseu propus. Mulțumesc tuturor celor care s-au alăturat demersului de rectificare a traseului inițial, datorită efortului nostru comun, zeci de familii din Moșnița și Bucovăț sunt salvate”, spune Proteasa.

Atașat, acesta prezintă și un cu totul alt traseu decât cel propus inițial de CNAIR, unul care merge prin cu totul altă parte, printre Bazoșul Nou și Bucovăț, ieșind extrem de aproape de nodul rutier de pe A1 de la Remetea Mare. Inițial, traseul mergea pe lângă Moșnița Nouă, aproape de centura Timișoarei, de care se lega printr-un nou drum de câțiva kilometri. Conform oficialului, noul drum ”întrunește în proporție de peste 90% doleanțele comunelor impactate de proiectul autostrăzii”.

 

Comentarii

comentarii