Acasă Actualitate Tronsonul Simeria – Orăştie de pe Autostrada Vestului – la câteva zile...

Tronsonul Simeria – Orăştie de pe Autostrada Vestului – la câteva zile de finalizare

DISTRIBUIȚI

simeria orastieS-au desemnat constructorii pe Lugoj – Deva. Lot 2 Timişoara-Lugoj mai aşteaptă

Peste câteva zile, circulaţia de tranzit prin oraşele Orăştie şi Simeria, de pe DN 7, va fi istorie. În aceste zile, cele mai grele camioane trec practic prin faţa bisericii oraşului, prin zone de locuinţe dens populate. Începând din luna iunie, acestea, dar şi toţi automobiliştii care tranzitează zona, vor avea la dispoziţie un lot de autostradă nou, de la Şoimuş-Deva până după Orăştie, spre Sebeş, în total 32 de kilometri, traseu pe care îl vor parcurge uşor în 20 de minute.

Practic, este vorba de finalizarea tronsonului Simeria-Orăştie, ce va fi gata în câteva zile. Tronsonul Simeria-Orăştie este în ultima fază de finalizare, se execută ultimele lucrări la cele două parcări de la kilometrul 4 plus 300, iar constructorul partener al lui Straco – Strabag – execută ultimele lucrări pe podul peste calea ferată dublă şi DN 7, la Est de Orăştie, unde se lucrează la rosturile de dilatare, buclele de acces sunt în mare parte finalizate, iar constructorii execută ultimele lucrări la DN 7, în vederea finalizării intersecţiei spre şi dinspre autostradă.

orastie sebesSăpături în stâncă

Următorul tronson, de la Orăştie spre Sebeş – 24 kilometri, este în fază avansată de execuţie, podurile, pasajele sunt terminate, ultimul pod peste DN 7, la kilometrul 9 plus 830, este deja suprabetonat. „La celelalte poduri se execută ultimele lucrări de hidroizolaţii şi asfaltare, iar constructorul de terasamente al Strabagului execută ultimele lucrări de racordare la poduri, podeţe”, spune Marius Popovici, inginer, consultant în domeniul construcţiilor hidrotehnice, civile şi rutiere. Un volum mare de terasamente mai este necesar undeva în zona kilometrului 14 până la 24, unde mare parte autostrada este în săpătură. „Am întâlnit un tronson în care cu utilajele grele se executau lucrări de săpăturî în stâncă. În zona kilometrului 2, după nodul rutier Orăştie, spre kilometrul 4, se pozează deja stratul de asfalt-uzură, pe celelalte tronsoane fiind în mare parte pozat stratul de asfalt binder plus ab2”, spune Popovici.

Marius Popovici: „Cred că peste circa 3 luni – 3 luni şi jumătate – lotul Orăştie-Sebeş va fi finalizat”

În zona orşaului Sebeş, la nodul rutier Vest, la kilometrul 24 plus 065, pasajul peste DN 7 este finalizat, se execută rampele de acces spre pasaj. „După stadiul actual al lucrărilor, cred că peste circa 3 luni – 3 luni şi jumătate – lotul Orăştie-Sebeş va fi finalizat. De asemenea, restul de autostradă spre Sibiu. În consecinţă, la sfârşitul acestei veri vom putea parcurge pe autostradă, integral, secţiunea Deva-Şoimuş – Sibiu – 113 kilometri – în circa o oră, pe o autostradă modernă, spectaculoasă, dovedind un înalt spirit de profesionalism al constructorilor implicaţi în acest proiect. De remarcat că în mare parte toate lucrările au fost executate în circa un an şi jumătate”, mai spune Popovici.

orastie sebes doiAvem constructori pe Lugoj-Deva

Acum s-au atribuit şi o parte din tronsoanele din Autostrada Vestului ce erau în aşteptare, unde nu se lucra. Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine a anunţat joi numele firmelor care au fost declarate câştigătoare la licitaţia de stabilire a constructorilor pentru cele trei loturi neatribuite din autostrada Lugoj – Deva. Pe lotul 2 a fost aleasă oferta depusă de Asocierea JV Salini SPA – Secol SPA. Pe lotul 3 oferta cea depusă de Asocierea Teloxim Con SRL – Comsa SA – Aldesa Construcciones SA – Arcadis Eurometudes SA. Lotul 4 a fost adjudecat de Asocierea Tehnostrade SRL – Spedition UMB SRL. Pentru cei 72 de kilometri incluşi pe cele trei loturi se va lucra cel mai probabil timp de doi ani. Din păcate, tot timpul au loc contestaţii pe aceste loturi, care încetinesc lucrările. Încă mai este un tronson din Autostrada Vestului care îşi aşteaptă constructorii – lotul 2 Timişoara – Lugoj. Autostrada este fragmentată de tronsoane unde nu se lucrează, iar contestaţiile curg, licitaţiile se reiau, iar pe traseul autostrăzii, în aceste locuri, e praf. A… şi pulbere…

Comentarii

comentarii