Acasă Actualitate Ultima ședință a Consiliul Local Timișoara din acest mandat, „secretă” și „convocată...

Ultima ședință a Consiliul Local Timișoara din acest mandat, „secretă” și „convocată doar pentru ca Robu să-și îndeplinească niște ambiții”

2301
DISTRIBUIȚI

Consiliul Local Timișoara s-a întrunit miercuri, de la ora 14.00, în ultima ședință din acest mandat, una „de îndată”, desfășurată prin sistem de videoconferință. Vineri, Dominic Fritz, noul primar, și noii consilieri locali vor prelua ștafeta. Ședința de miercuri a fost anunțată în aceeași zi, lucru care a făcut ca unii dintre consilieri nici să nu știe de organizarea acesteia. Și așa, pentru constituirea majorității, primarul încă în funcție Nicolae Robu și viceprimarii Imre Farkas și Dan Diaconu, care a fost și președinte de ședință, au fost nevoiți să îi apeleze telefonic pe patru consilieri. De asemenea, pe site-ul primăriei, anunțul a fost postat de abia în timpul ședinței. Pe e-mail, jurnaliștii au fost anunțați de abia după ce aceasta s-a finalizat.

Ce s-a discutat în cazul acestei ședințe? Inițial, a fost vorba doar despre un proiect, ulterior fiind înaintat și altul. Primul prevede ca Uniunea Scriitorilor din Timișoara – filiala Timiș să își păstreze sediul, primăria dând la schimb proprietarilor germani care au revendicat spațiul o altă proprietate. Cel de-al doilea prevede ca, practic, următoarea administrație să rezolve problema terenurilor care trebuiau să fie date tinerilor pentru a-și construi case, momentan procedurile fiind amânate până la exprimarea unei măsuri a Curții de Conturi, care blocase procedurile.

În privința primului proiect, s-a propus păstrarea actualului sediu al Uniunii Scriitorilor, în schimb fiind dată germanilor o altă proprietate. Astfel, proprietatea din Augustin Pacha nr.1 SAD 1 – actualul sediu Uniunii Scriitorilor –  ar urma să fie schimbată de proprietarii germani cu SAD 2 Piața Sfântu Gheorghe. În acest sens, a fost împuternicită o comisie de negociere și comandată evaluarea proprietăților. O mențiune făcută de primarul Nicolae Robu a fost că trebuie menținut contractul de închiriere cu frizeria care momentan își desfășoară activitatea acolo, până în 2023.

„Am vorbit cu proprietarii germani. Ei s-au arătat deschiși să intre într-un schimb de proprietăți cu plata unei diferențe de echilibrare, fie de ei către Municipiul Timișoara, fie de Municipiul Timișoara către ei, în funcție de rezultatul negocierii. Negociere care se poate face după ce se face o evaluare. Atât comanda evaluării, cât și negocierea se vor putea face după aprobarea acestei hotărâri”, a explicat Robu. Edilul a adăugat că imobilul din SAD 2 Piața Sfântu Gheorghe este singura proprietate eligibilă pentru schimb, fiind deținută de primărie, nu de Statul Român, cum sunt altele din zonă.

În privința celor 128 de terenuri pentru tineri, inițiativă veche de câțiva ani deja, se pare, că va mai dura până aceștia le vor putea primi. Momentan, Curtea de Conturi a blocat procedurile, fiind blocate și conturile unora dintre cei care trebuiau să le primească. Alți tineri, între timp, și-au achiziționat o altă proprietate și, în principiu, nu ar trebui să mai fie eligibili pentru parcelele oferite de primărie.

Viceprimarul Imre Farkas, responsabilul pentru acest proiect, a declarat: „Știm că avem măsura Curții de Conturi. Ultima ședință a comisiei care a fost împuternicită de a pune în aplicare Legea 15 (în baza căreia s-au acordat parcele– n.r.) a fost făcută în data de 19 octombrie. Am prezentat toată problematica și am trimis-o către Curtea de Conturi. Având în vedere că, deja, cei de pe listă au proprietăți, și legea spune că poți să îi dai numai dacă nu are proprietăți, am considerat că suspendăm, până se exprimă și Curtea de Conturi. Având proprietăți, noi ar trebui să îi scoatem pe acei oameni de pe listă și să aprobăm altă listă, de aia am considerat numai suspendarea HCL-urilor amintite, până la închiderea măsurii Curții de Conturi”.

„Drept urmare, nu se anulează, ci se suspendă punerea în aplicare, ea rămânând în sarcina administrației viitoare, după ce se rezolvă probleme pe care le-ați menționat”, a completat și Robu. Și acest proiect de hotărâre, ca și cel precedent, a fost aprobat cu 14 voturi. Zece consilieri au votat „pentru” în sistemul de vot din platforma prin care s-a desfășurat ședința, alți patru – Sorin Ionescu, Elena Șipoș, Radu Dimeca și Lucian Taropa – dându-și aprobarea verbal, prin telefon.

La final, după vot, Robu a ținut să le mulțumească consilierilor în funcție pentru prestația din ultimii opt ani, dar și să le ureze succes celor care își vor începe sau continua, de vineri, mandatul.

Consilierul Adrian Orza a fost unul dintre cei care s-a conectat de abia mai târziu în ședință, după ce văzuse mesajul cu convocarea pe grupul de WhatsApp al consilierilor locali. Acesta s-a abținut de la orice comentarii, cu toate că, de obicei, el era unul dintre cei mai vocali. În plus, nu o singură dată, el s-a interesat în cadrul ședințelor consiliului de situația celor 128 de parcele.

Contactat de Ziua de Vest, Orza a spus: „Mi se pare că a fost un exces de ședințe după alegerile locale, doar pentru a putea fi îndeplinite niște ambiții. Oricum nu s-a rezolvat nimic… Noi, consilierii, suntem obligați și de statut și moral, față de cetățeni, să fim prezenți”.

Potrivit lui Orza, în cazul proiectului care privea sediul Uniunii Scriitorilor, comisia de negociere oricum va fi schimbată odată cu învestirea noului Consiliu Local, din ea făcând parte, pe lângă specialiștii din primărie, inclusiv consilieri. „Domnul Robu nu a rezolvat nimic. Doar s-a ambiționat să bifeze că se arată preocupat de Uniunea Scriitorilor”.

În cazul celeilalte, ca și în primul, Orza nu pricepe de ce a fost așa urgentă convocarea Consiliului Local, dacă și așa, o procedură împotmolită de ani de zile a primit suspendare. „Lista cu terenurile a fost aprobată acum câțiva ani, au fost lungi zbateri, iar acum ne-a convocat să suspendăm acele hotărâri”, ne-a spus acesta.

Comentarii

comentarii