Acasă Actualitate Ultimatumul a funcționat. Primăria Timișoara cere CJT stabilirea unei date pentru predarea...

Ultimatumul a funcționat. Primăria Timișoara cere CJT stabilirea unei date pentru predarea infrastructurii de troleibuz din Dumbrăvița

DISTRIBUIȚI

La o săptămână după ce Consiliul Județean Timiș a emis un ultimatum pe adresa Primăriei Timișoara solicitând predarea spre administrația județeană a stâlpilor aferenți liniei de troleibuz care traversează Dumbrăvița, primarul Dominic Fritz a decis să facă ce trebuie. Mai ales că, dacă în termen de o săptămână, până înainte de Crăciun, Primăria Timișoara nu predă rețetele electrice pentru troleibuz, finanțarea pentru DJ691 va fi, cel mai probabil, pierdută. ”Extinderea la patru benzi a drumului județean 691 este posibilă doar dacă Primăria Timișoara acceptă mutarea stâlpilor de susținere a rețelelor electrice pentru troleibuz. Deși a fost încheiat un protocol cu primăriile din Timișoara și Dumbrăvița pentru predarea acestor stâlpi, nici acum operațiunea nu a avut loc”, se preciza în ultimatumul CJT.

Primarul Municipiului Timișoara, Dominic Fritz, a transmis în cursul zilei de astăzi către Președintele CJT, Alin Nica, o adresă prin care solicită stabilirea cu celeritate a unei date la care infrastructura liniei de troleibuz din Dumbrăvița să fie predată către constructorul lucrării în vederea extinderii drumului de legătură cu Autostrada A1.

”Am înțeles că proiectul a avut mai multe probleme de-a lungul celor aproape 5 ani de când s-a semnat contractul de finanțare și sper ca acum aceste probleme să se fi rezolvat. I-a transmis președintelui Nica faptul că noi suntem pregătiți în orice moment să predăm către constructor toată infrastructura liniei de troleibuz din Dumbrăvița, așa cum Primăria s-a angajat prin contractul de finanțare că o va face. Cu cât această predare a stâlpilor către constructor se întâmplă mai repede, cu atât scade riscul ca CJT să piardă finanțarea europeană pentru extinderea drumului dintre Timișoara și autostradă”, a spus primarul Dominic Fritz.

Primarul Dominic Fritz a pus însă și condiții: a cerut președintelui CJT să respecte angajamentul din contractul de finanțare care prevede că extinderea drumului de legătură se face între autostradă și Timișoara, și nu în alt punct.

Primăria Municipiului Timișoara este Partener 3 în proiectul extindere a drumului Timișoara – A1 prin Dumbrăvița. În această calitate, prin contractul de finanțare, Primăria Timișoara s-a angajat să pună la dispoziție și să permită accesul la întreaga infrastructură tehnico-edilitară din proiectul de extindere a liniei de troleibuz în Dumbrăvița. Așa cum CJT s-a obligat să realizeze lucrările necesare de relocare a stâlpilor aflați în proprietatea Primăriei Timișoara.

De asemenea, Primăria Municipiului Timișoara exclude categoric varianta întreruperii transportului public cu troleibuzul înainte de a exista un constructor care să înceapă șantierul, aceasta nefiind necesară.

”Eu cred că ei nu sunt conștienți în ce situație sunt. Conform contractului, ei sunt parte în contractul de finanțare și vor trebui să plătească în solidar cu noi la returnarea sumelor din fonduri europene, dacă se va pierde finanțarea. Ei vor plăti în parte egală cu noi, în trei. Noi nu ne vom asuma realizarea din banii noștri pentru bucata de drum de la Timișoara la Socar, pentru noi, pentru traficul județean este importantă partea de la Socar la A1. (…) Da, desigur că ne gândim să îi dăm în judecată pentru recuperarea daunelor de la primărie”, a declarat, marți, Alin Nica.

 

Comentarii

comentarii