Acasă Eveniment Un al doilea nod de descărcare de pe Autostrada Vestului va fi...

Un al doilea nod de descărcare de pe Autostrada Vestului va fi funcţional la mijlocul anului 2012

DISTRIBUIȚI

S-a tot vorbit de Timişoara că ar avea nevoie de mai multe ieşiri, respectiv urcări pe autostradă. Are o urcare la Giarmata şi e la nivel de discuţie doar o a doua la Sânandrei. Anul viitor însă va mai fi una – la Remetea Mare – acolo unde va fi urcarea şi coborârea de pe autostrada Vestului, practic locul unde autostrada Timişoara-Arad se va întâlni cu tronsonul de autostradă Timişoara-Lugoj. 

Primul tronson din autostrada Timişoara-Lugoj are 9,6 kilometri şi începe la terminarea actualei autostrăzi Arad-Timişoara. În zona Remetea se va construi un drum de legătură între autostrada Timişoara-Lugoj şi dumul naţional existent. Un prim tronson al autostrăzii Timişoara-Lugoj care va fi gata înainte de termen. „Termenul de finalizare este aprilie 2013, dar îl vom finaliza anul viitor în 2012.  Va fi semnat contractul şi pe lotul doi al autostrăzii Timişoara-Lugoj în curând. La primul tronson al autostrăzii Timişoara-Lugoj lucrează o firmă românească, o societate românească de construcţii. La Remetea este al doilea nod de descărcare de pe autostradă spre Timişoara. Va fi funcţional în a doua jumătate a anului viitor”, a spus Sorin Lucaci, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara.

Lotul I începe de la nord de localitatea Giarmata

 

Lucrările au început de ceva timp la primul tronson al autostrăzii Timişoara-Lugoj şi urmează să dureze, conform contractului, până în 2013. Acest tronson de autostradă va face legătura dintre Timişoara şi Lugoj, o continuare a autostrăzii ce va veni de la Nădlac, va trece prin Arad şi apoi spre Timişoara. Autostrada Timişoara-Lugoj va face parte din cordiorul Pan-European IV, coridor menit să asigure infrastructura dintre vechile state membre ale Uniunii Europene şi cele aderate după 2004 şi 2007, precum şi cu Grecia. Autostrada Timişoara-Lugoj are o lungime de peste 32 de kilometri şi cuprinde două loturi – varianta ocolitoare Timişoara – 9,5 kilometri şi Timişoara-Lugoj – 25,6 kilometri. Lotul I începe de la nord de localitatea Giarmata, la circa 1 kilometru de aceasta şi se orientează către sud-est, ocolind localitatea Giarmata prin estul acesteia, după care traseul se îndreaptă spre est, mergând pe la nord de Drumul Naţional 6 şi se termină la nord de kilometrul 54+000, unde se asigură schimbul de trafic cu DN6. Sunt patru poduri, 6 pasaje pentru autostradă şi 11 podeţe. Valoarea lotului I este de peste 210 milioane de lei – fără TVA – iar contribuţia Uniunii Europene este de peste 178 de milioane de lei, în timp de Guvernul României pune peste 31 de milioane de lei.

 

Comentarii

comentarii