Acasă Actualitate Un secretar de stat timişorean din Ministerul Transporturilor îi „blochează” protestele primarului...

Un secretar de stat timişorean din Ministerul Transporturilor îi „blochează” protestele primarului Nicolae Robu pentru centură

DISTRIBUIȚI

centuraOvidiu Sîrbu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor și președinte ALDE Timișoara, îl temperează pe primarul Nicolae Robu, care anunţase săptămâna trecută că e dispus chiar să mai facă un nou protest pentru ca centura de sud a Timişoarei să se termine înainte de anul 2021, şi nu în 2022, aşa cum a programat guvernul.

”Timișoreni, vă pierdeți timpul cu protestele lui Robu! Lucrările centurii Timișoarei încep în 2019!”, spune Ovidiu Sârbu, care nu pierde prilejul de a-l critica pe primarul Timişoarei pentru alte chestiuni ale urbei.

„Centura de ocolire a municipiului Timișoara este una dintre cele mai mari dorințe ale locuitorilor urbei de pe Bega, în condițiile în care traficul a devenit infernal din cauza managementului defectuos al lui Robu. Prost semaforizate, bulevardele orașului sunt sufocate în orele de vârf, iar asta se întâmplă doar din ambiția primarului, care nu a luat în considerare părerea timișorenilor de a renunța la semafoarele așa-zise inteligente. Grandomania dusă la extrem merge mai departe, iar Nicolae Robu, cel care ar trebui să dea dovadă de calm și luciditate, incită la protest și denaturează adevărul. De ce? Pentru a câștiga capital de imagine”, afirmă ALD-istul timişorean.

 Acesta susţine că, fără a avea informații reale, primarul Robu, face public un anunț pentru a genera proteste, în timp ce la București procedura de începere a lucrărilor centurii ocolitoare a orașului este tratată și urgentată de Ministerul Transporturilor, unde Secretar de Stat este chiar timișoreanul Ovidiu Sîrbu.

”Eu pot să înțeleg disperarea primarului Robu de a se agăța de orice pentru a mai câștiga capital de imagine având în vedere că se apropie încheiere mandatului său, însă nu pot înțelege balivernele pe care le face publice. Nu face decât să inducă în eroare un oraș întreg”, susţine Sârbu.

În data de 26.06.2018, spune el, Tribunalul București a emis hotărârea prin care cele trei contestații au fost respinse rămânând în vigoare rezultatul procedurii comunicat de CNAIR. Unul dintre cei trei contestatari nemulțumit că a pierdut a depus plângere împotriva tribunalului. Se așteaptă finalizarea litigiului la Curtea de Apel București, timp în care Ministerul Transporturilor a făcut toate demersurile necesare de eficientizare/urgentare a emiterii soluției către instanță.

„Așteptăm finalizarea litigiului cel târziu în luna octombrie ca după aceea să începem procedura pentru semnarea contractului cu firma câștigătoare. Ulterior CNAIR va emite ordinul de începere a lucrărilor. Proiectarea durează șase luni, iar execuția doi ani. Îmi pare rău că nu pot să țin cont de părerea unei persoane care a adus Primăria Timișoara într-o situație falimentară, îmbibată în datorii. Înțelept ar fi să curețe mizeria pe care a creat-o în loc să incite la proteste. Lucrurile se rezolvă prin implicare directă, transparență și o informare corectă a cetățeanului, nu prin atitudine de scandalagiu, tip Robu.”, a spus Ovidiu Sîrbu.

Toate bune şi deştepte, numai că, Instanţa din Bucureşti nu a dat încă niciun verdict şi nu e sigur că în octombrie va fi totul gata. Apoi, până pe la mijlocul anului 2019 se face proiectarea, după cum spune secretarul guvernamental, iar execuţia mai durează doi ani. Dacă totul va merge şnur, centura ar putea fi gata pe la mijlocul lui 2021, adică exact în plin an de Capitală Culturală Europeană va fi şantier pe o aripă de intrare în municipiu, iar vehiculele de mare tonaj, încă vor traversa oraşul.

Comentarii

comentarii