Iubitorii de artă dramatică vor avea la dispoziție un mare și sfâșietor
spectacol de teatru, luni, 27 aprilie 2020, de la 18:00, în prezentare online
pe facebook, până la ora 21.00, la Teatrul German Timișoara.
Regia aparține Simonei Vintilă. Asistență de regie: Harald Weisz. Scenografia: Ioana Popescu. Muzică originală: Ilie Stepan. Design Video: Cristian Ienciu.
Cu: Simona Vintilă, Franz Kattesch, Isa
Berger, Rareş Hontzu, Radu Brănici, Dana Borteanu, Aurel Dragalina (a.G).
În umbra uitării este o piesă despre dezvăluiri dureroase, despre dragoste și
suferință, boală și declin, apartenență și dezrădăcinare, dorință și neputință și
despre impactul pe care îl produce o boală neiertătoare, Alzheimer, în viața
unei familii moderne.
Textul însăilează povestea de viață a soțului aflat mai tot timpul în delegații de serviciu, a fiicei plecate la studii în străinătate, și a mamei, personajul principal, rămasă singură, ce devine din ce în ce mai copleșită de treburi și de stresul cotidian, inerent societății moderne.
În spațiile rămase goale ale acestei relații își face apariția, personificată, chiar boala, al cărei destin este de a externaliza drama familiei destrămate, rotunjind calitatea contemporană a acestei menajerii de sticlă.
Caracterul autobiografic îi conferă o tușă
sinceră, inechivocă, a ravagiilor pe care boala Alzheimer le provoacă în rândul
suferinzilor de această afecțiune, cât și în rândul aparținătorilor acestora.
Spectacolul se supratitrează în limba română.
Im Schatten des Vergessens ist ein Stück über schmerzhafte Enthüllungen, Liebe und Leiden, Krankheit und Niedergang, Zugehörigkeit und Entwurzelung, Verlangen und Hilflosigkeit und die Auswirkungen einer unbarmherzigen Krankheit, die Alzheimer-
Krankheit im Leben einer modernen Familie. Der Text verbindet die Lebensgeschichte des oft dienstlich verreisten Ehemannes, der im Ausland studierenden Tochter und der einsamen Mutter, die Hauptfigur, die vom Alltagsstress und der Arbeit der modernen Gesellschaft überwältigt wird. In den Leerräumen dieser Beziehung, tritt diepersonifizierte Krankheit auf, deren Schicksal es ist, das Drama der zerbrochenen Familie zu enthüllen, wird die zeitgenössische Stellung dieser Glasmenagerie geprägt. Der autobiografische Charakter verleiht dem Stück einen aufrichtigen, eindeutigen Hinweis auf die Verwüstungen, die die Alzheimer-Krankheit bei den Betroffenen und ihren Mitmenschen verursacht.