Acasă Economic UNTRR consideră „aberantă” taxa de tranzit în Timişoara şi cere anularea ei

UNTRR consideră „aberantă” taxa de tranzit în Timişoara şi cere anularea ei

DISTRIBUIȚI

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită anularea taxei de tranzit din oraşul Timişoara, în valoare de 200 lei, şi consideră "aberantă" decizia luată de consiliul local. "Începând cu 1 ianuarie 2010, se introduc taxe aplicabile transportatorilor rutieri la nivel judeţean în Judeţele Giurgiu, Cluj, Timiş, Tulcea şi la nivel local în Municipiul Timişoara. Cea mai aberantă dintre aceste taxe este cea a Consiliului Local Timişoara, care introduce taxa de tranzit de 200 lei pentru fiecare vehicul de transport marfă de peste 7,5 tone, care tranzitează oraşul Timişoara. Faţă de această hotărâre a CL Timişoara, UNTRR consideră aberantă această măsură în condiţiile în care pentru drumurile europene şi naţionale care se intersectează în Timişoara nu există variantă ocolitoare", potrivit comunicatului UNTRR.
Uniunea precizează totodată că, astfel, autovehiculele de transport marfă de peste 7,5 t aflate în tranzit pe drumurile Europene şi Naţionale sunt forţate să intre în Timişoara şi sunt obligate să plătească taxa de tranzit, "deşi drumurile europene şi naţionale sunt în administrarea CNADNR şi, pentru utilizarea acestora, se percepe tariful de utilizare sub forma rovinietei."
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România consideră că se creează în mod ilegal un precedent pentru orice localitate amplasată de-a lungul drumurilor  europene sau naţionale. "Imaginaţi-vă cum ar fi să mergem de la Constanţa la Timişoara şi să plătim câte o taxă de tranzit prin fiecare localitate", se spune în comunicat.
De asemenea, UNTRR consideră că această taxă nu poate fi aplicată, întrucât contravine legislaţiei europene prin nerespectarea dispoziţiilor directivei 1999/62 cu modificările ulterioare, creează o discriminare între vehiculele înmatriculate în judeţul Timiş şi celelalte vehicule înmatriculate în alte localităţi şi judeţe din România, sau în alte ţări, care tranzitează drumurile europene, naţionale care se intersectează în Timişoara. Uniunea precizează că taxa nu este fundamentată, ţinând cont de sursele de finanţare existente şi neconsiderate, precum şi de lipsa unor analize adecvate cu privire la introducerea ei. Totodată, în opinia UNTRR, noua taxă adaugă o nouă "povară" pe umerii transportatorilor rutieri, care se va reflecta în costurile ce vor trebui suportate de cetăţeanul de rând.
 

Comentarii

comentarii