Varianta de Ocolire Timișoara Nord (VO Timișoara Nord), inaugurată în 2010, a fost primul sector al centurii municipiului Timișoara. Aceasta asigură legătura între drumurile naționale DN 6 și DN 69, având o lungime de 12,6 km și fiind proiectată cu două benzi de circulație. Cu toate acestea, drumul a fost dimensionat pe baza unor date de trafic din 1997, care nu mai reflectă realitățile actuale.
Creșterea traficului și necesitatea modernizării
Dezvoltarea rapidă a infrastructurii rutiere din Timișoara și zonele limitrofe a dus la creșterea semnificativă a traficului pe VO Timișoara Nord. Acest lucru a generat frecvente ambuteiaje și blocaje, mai ales în intersecțiile la nivel. Pentru a decongestiona traficul și a asigura condiții optime de circulație, este necesară extinderea drumului la patru benzi, alături de reconfigurarea intersecțiilor în noduri rutiere sau intersecții denivelate.
Pasul următor: Studiul de Fezabilitate
Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Timișoara a anunțat lansarea procedurii pentru elaborarea unui Studiu de Fezabilitate (SF) privind extinderea VO Timișoara Nord la patru benzi de circulație. Procedura a fost publicată pe platforma SEAP, urmând ca după validarea Agenției Naționale pentru Achiziții Publice (ANAP) să fie stabilită data limită pentru depunerea ofertelor.
Termenul estimat pentru realizarea studiului este de 12 luni, iar acest demers reprezintă un pas esențial pentru modernizarea infrastructurii rutiere din Timișoara și asigurarea unui trafic fluent pe această rută strategică.