Pe Take Ionescu și pe așa zisa Magistrală Verde (Calea Șagului) se introduc benzi speciale pentru mijloacele de transport în comun, ne anunță viceprimarul Timișoarei, Ruben Lațcău. ”Norocoși” vor fi șoferii de autovehicule, care vor fi nevoiți, mai ales la orele de vârf, să se înghesuie pe mai puțin loc pe bulevardele amintite.
Viceprimarul știe deja că vor fi nemulțumiri. Asta e, trebuie să facem transportul public eficient. Simplu!
”Știu că aceste schimbări vor stârni nemulțumiri – sunt inevitabile. Dar dacă lasăm autobuzul în coloană cu mașinile, nu vom avea un transport public mai eficient. Simplu.”, transmite, ferm, Lațcău.
Ce va însemna introducerea acestor benzi speciale? Afectarea circulației rutiere pe bulevardul Take Ionescu, dar și pe Calea Șagului, numită de viceprimar Magistrala Verde.
”Pentru autobuze vom avea benzi speciale de preselecție și semafoare cu prioritate pe Take Ionescu. Chiar de anul acesta. Autobuzele vor putea ocoli coloana și vor pleca de la semafor cu câteva secunde înaintea mașinilor. Alte benzi vor fi amenajate pe cele două proiecte majore – Magistrala Verde și regenerare urbană Mocioni. Pentru amândouă avem în lucru documentația pentru a atrage finanțări europene.”, mai spune Lațcău.
Problema e că întreg traficul rutier va fi ”împins” într-o pâlnie, mai ales în zona Mocioni – Piața Maria, așa cum s-a întâmplat și în Badea Cârțan, unde decizia de a opri accesul auto pe o bandă a blocat tot traficul dinspre Piața Traian, ciudat, inclusiv pentru tramvaiele pentru care a fost creată limitarea, pentru că trebuie să treacă pe podul peste Bega, blocat cu vehicule auto.
Concluzia acestei situații e trasă tot de viceprimar: era exclusivă a mașine se încheie.
”Ieșim din era exclusivă a mașinii și avansăm în etapa transportului public mai rapid și mai accesibil pentru toți timișorenii”, conform lui Lațcău.