Acasă Actualitate Viceprimarul Ruben Lațcău consideră neinspirată ideea fostei administrații de lărgire la patru...

Viceprimarul Ruben Lațcău consideră neinspirată ideea fostei administrații de lărgire la patru benzi a drumului pe Prezan. Robu îi dă replică: „A fost făcut pentru a fi marcat după nevoi”

DISTRIBUIȚI

Actualul viceprimar USR PLUS al Timișoarei, Ruben Lațcău, consideră că decizia de a lărgi strada Mareșal Constantin Prezan (fostă Lidia), una dintr-un cartier rezidențial, la patru benzi este neinspirată, drept urmare fiind depistate mai multe probleme în proiect. Lațcău și-a prezentat punctul de vedere joi dimineață, pe Facebook. Fostul primar Nicolae Robu s-a simțit atacat și a contraatacat, tot pe Facebook.

Printre altele, viceprimarul Ruben Lațcău enumeră următoarele probleme găsite la proiectul de pe Prezan: ignorarea magistralei de termoficare situate între Martirilor și Versului, absența rețelei de electricitate din documentația de proiectare, folosirea prefabricatelor de plastic, specifice mai degrabă pentru spații verzi decât pentru șosele, proiectarea greșită a canalelor tehnice de pe trotuare, amplasarea stâlpilor de iluminat în mijlocul trotuarului în dreptul parcului, lipsa trecerilor de pietoni pe o porțiune de 500 de metri între intersecțiile cu Martirilor și Uranus sau trotuarul lipit de blocuri pe porțiunea dintre Versului și Martirilor.

„Cu siguranță vom mai găsi probleme și probabil în final acest proiect va avea multe elemente care nu ne vor mulțumi. Acest lucru este rezultatul direct al unei decizii neinspirate, aceea de a extinde la patru benzi un drum printr-un cartier rezidențial, într-un loc în care profilul stradal permite cu greu asta.  Deciziile pompieristice, luate în campanie sau în setea după «proiecte», au impact pe termen lung. Acest bulevard avea într-adevăr nevoie de reabilitare capitală, dar nevoia nu era de o bandă suplimentară, ci de un spațiu urban modern și de calitate. Prezan este un proiect gândit superficial la care ne străduim acum să salvăm ce se mai poate salva și le mulțumesc Direcției Tehnice și constructorului pentru asta. Învățăm cu toții de aici o lecție pentru viitor”, scrie Lațcău.

Acesta dă asigurări că, deși termenul de finalizare a lucrărilor este anul viitor, în urma discuțiilor cu constructorul s-a convenit că acestea ar putea fi finalizate și în acest an. Vicele mai amintește că pentru acest obiectiv de investiții, guvernul alocă 18 milioane de lei, ca „rezultat al diplomației începute de primarul Fritz”. Momentan, din câte spune Lațcău, este aproape finalizată munca la rețelele de utilități.

Fostul primar Nicolae Robu s-a simțit atacat de postarea lui Lațcău, căruia i-a dat replică, tot pe rețelele de socializare, după numai câteva ore. „DR RUBEN, din nou în acțiune!”, și-a titrat Robu ultima postare, de-a lungul căreia explică, în repetate rânduri, că, în acest caz, „DR în asociere cu numele viceprimarului Timișoarei vine de le Dublu Repetent, nu de la Doctor, cum e consacrat!”.

Încă de la început, Robu spune că „nu a întâlnit proiect perfect” și că „de aceea legiuitorul a prevăzut posibilitatea aducerii de corecții / modificări prin dispoziții de șantier pe parcursul lucrărilor. Asta s-a întâmplat cu mine Primar la ABSOLUT TOATE sutele de proiecte implementate!”. În continuare, fostul edil-șef al urbei de pe Bega prezintă și motivări pentru apariția problemelor semnalate de actualul viceprimar.

Iluminatul nu ar fi fost inclus în proiect pentru că existau deja contracte cu AEM și cu ELBA pentru toată zona de sud, respectiv de nord a orașului. De abia după ce acestea au expirat, fosta administrație, din câte spune Robu, ar fi rezolvat problema, în relație cu Enel. Mai mult, Robu acuză actuala administrație de problema stâlpilor din mijlocul trotuarului. „Așa ceva trebuia oprit imediat ce s-a ajuns la a se face și trebuia cerut proiectantului de îndată să-și corecteze eroarea! Actualii sunt în situația personajului de banc ce mergând neatent, a căzut într-un cămin de canalizare și, reușind cu chiu cu vai să iasă, în loc să se facă nevăzut de rușine, a zăbovit în zonă să arate trecătorilor de unde a reușit el să iasă, lăudându-se cât de deștept este el”, scrie Robu.

În final, după ce mai aruncă un „DR=Dublu Repetent” la adresa lui Lațcău, Robu prezintă și ce a vrut el, de fapt, să însemne lărgirea șoselei pe Prezan: „Proiectul Mareșal C-tin Prezan a fost, ca cerință a mea, făcut astfel încât după amenajare și pe viitor, el să poată fi marcat să funcționeze, după nevoi, fie (i) cu două benzi (câte una pe sens, ca acum) și cu locuri de parcare pe ambele părți, în anumite zone la bordură, în altele la 30 de grade, în altele la 45 de grade, în funcție de ecartul stradal, fie (ii) cu trei benzi (două într-un sens, una în celălalt) și cu locuri de parcare doar pe partea cu blocurile, fie (iii) cu patru benzi (câte două pe sens), între orele 7.00 – 19.00 sau 20.00 și cu benzile laterale cu liber la staționare între orele 19.00 sau 20.00 – 7.00. REPET: TOTUL DUPĂ NEVOILE ÎN TIMP ALE ORAȘULUI! Personal, am considerat și consider și acum că imediat după finalizarea lucrărilor, marcajul trebuie făcut pt varianta (i)”.

Din câte ne dăm noi seama, actualul viceprimar nu critica neapărat numărul de benzi, cât lățimea șoselei, dar Robu nu pare să bage de seamă acest lucru. Dacă ar fi, totuși, să ne luăm după inspirația fostei administrații în ceea ce privește marcarea benzilor de circulație, nu putem să nu remarcăm situația de pe bulevardul Take Ionescu – Simion Bărnuțiu, unde, așa cum au fost trasate benzile de circulație, un autobuz ocupă una și jumătate.

Comentarii

comentarii