Acasă Actualitate Viceprimarul Ruben Lațcău, după greva de marți a șoferilor de troleibuze: „Este...

Viceprimarul Ruben Lațcău, după greva de marți a șoferilor de troleibuze: „Este cazul să intervenim mai dur în SMTT”

DISTRIBUIȚI

Viceprimarul userist al Timișoarei, Ruben Lațcău, a comentat situația neplăcută petrecută de dimineață la STPT, când șoferii de troleibuze au făcut grevă. În opinia acestuia, tot ce poate primăra să facă este să intervină în „disputa tărăgănată de câteva luni” dintre STPT și SMTT. Dacă prima deja și-a schimbat, cel puțin temporar, directorul, Lațcău crede că ar fi cazul de o „revizuire a atitudinii” și în cazul celeilalte. Nu este exclusă nici varianta schimbării actualului directorul al SMTT, Ioan Goia. În ceea ce privește contractele primăriei cu STPT, plățile urmează a ajunge la zi, cu 4 milioane deja plătite, iar altele 3,7 urmând a fi aprobate în această săptămână.

Șoferii care marți au făcut grevă ar trebui să înceapă să primească banii încă din aceeași zi. Săptămâna viitoare, anticipează vicele, ar urma să vină și bonurile. „Cu salariile sunt la zi (șoferii – n.r.), singura problemă care există este legată de bonurile de masă, nu au fost plătite din octombrie. Problema principală nu este între Primăria Timișoara și STPT. Primăria este la zi cu toate facturile pe care le are la operator. Problema principală este de la ADI-ul de transport, SMTT, unde avem o dispută care se tărăgănează de un an de zile, vizavi de calculul facturilor”, a explicat Lațcău.

Potrivit acestuia, „disputele” dintre STPT și SMTT se învârt în jurul banilor: STPT cere 7 milioane de lei lunar, SMTT consideră eligibili doar 3,5 milioane de lei. „Probleme există pe ambele părți”, ar fi concluzia experților de la BERD care lucrează cu primăria în ultimele luni. Tot aceștia estimează costurile „justificate” la mijloc, „undeva la cinci milioane”. Până acum, STPT nu ar fi întâmpinat probleme pentru că avea deschis un credit de funcționare.

Totuși, Lațcău a criticat și anumite cheltuieli salariale ale STPT-ului: „Există cheltuieli care au explodat în STPT în ultime luni de zile. În campania electorală de anul trecut au fost angajați peste șaptezeci-și de oameni. Din 2019 și până astăzi am ajuns de la 900 la 1.100 de angajați. Evident că acești 200 de angajați, care în preponderent sunt angajați neproductivi, angajați TESA, au mers pe o grilă de salarizare care a crescut”.

Pe de altă parte, nu este exclusă o schimbare a directorului de la SMTT, Ioan Goia. „Banii din încasările directe au scăzut, și din cauza pandemiei, care a însemnat o scădere a folosirii transportului în comun, dar este evident că avem în ambele situații, atât la STPT, cât și SMTT, un management defectuos. În STPT am avut o schimbare de director, dar în SMTT va fi nevoie fie să își revizuiască atitudinea în întregime conducerea, fie să avem un nou început. (…) Este cazul să intervenim mai dur în SMTT”, a mai spus Lațcău.

Eliminarea „păturii politico-clientelare” de la STPT, după cum a numit-o Lațcău, ar putea începe încă din primele luni ale anului viitor. Acum, problema ar fi că nu este sustenabil ca aproximativ 70% din cheltuielile companiei să meargă pe salarii. Cât despre directorul SMTT, schimbarea acestuia se poate realiza direct prin Consiliul Director, dacă va fi cazul. Tot o restructurare ar urma să fie impusă și aici. În prezent, sunt 25 de angajați, pe când structuri asemănătoare din țară au „cinci, maximum zece”

Comentarii

comentarii