Acasă Actualitate Zbor WizzAir întârziat sau anulat? Cea mai simplă metodă de a primi...

Zbor WizzAir întârziat sau anulat? Cea mai simplă metodă de a primi despăgubiri fără birocrație excesivă

DISTRIBUIȚI

Orice călător frecvent stă cu emoții atunci când planifică o vacanță sau un business trip deoarece posibilitatea de a suferi o întârziere sau anulare a zborului crește cu fiecare an, direct proporțional cu numărul zborurilor. În aceste situații trebuie să fim la curent cu drepturile ca pasageri ale unui zbor intarziat și să nu lăsăm de la noi atunci când ar trebui să primim despăgubiri.

Pandemia de coronavirus și situația dificilă din punct de vedere politic și militar cu care se confruntă întreaga planetă în acest moment nu fac mai ușoară treaba aeroporturilor și companiilor aeriene de a gestiona corespunzător zborurile. Astfel, ne putem aștepta la din ce în ce mai multe situații neplăcute create călătorilor. Cu toate acestea, pasagerii nu au nicio vină pentru situațiile neplăcute precum anularea zborurilor, întârzierea lor sau refuzul de a fi îmbarcați. Dacă te regăsești într-o astfel de situație sau te-ai confruntat cu astfel de probleme în ultimii 3 ani trebuie să verifici dacă ești eligibil la despăgubiri pentru disconfortul creat.

Tu îți cunoști drepturile ca pasager aerian?

Drepturile tale de pasager aerian au fost stabilite de foarte mult timp prin Regulamentul European nr. 261/2004. Mai exact, acest regulament stabilește normele comune în materie de compensație a pasagerilor atunci când le este refuzată îmbarcarea, le este anulat zborul sau suferă întârzieri.

Pentru a maximiza șansele de a primi despăgubirea corectă sau WizzAir refund pentru zborul tău cu probleme trebuie să ai în vedere două aspecte foarte importante:

  • păstrează cu atenție toate documentele legate de zborul în cauză, indiferent dacă le ai în format electronic sau pe hârtie. Acestea vor fi atașate ulterior la cererea de despăgubire.
  • refuză orice fel de despăgubire pe care compania aeriană o propune pasagerilor în momentul anunțului anulării/întârzierii zborului. Aceste „compensații” îți vor anula dreptul de a primi despăgubiri în bani ulterior.

Știi că poți primi între 250 și 600 de euro despăgubire pentru situația neplăcută în care te-ai aflat?

 În funcție de distanța pe care trebuie să o parcurgi și timpul scurs de la ora inițială de decolare până la noul zbor, te poți regăsi în una din situațiile următoare:

Situație Despăgubire
  1. Zbor pe distanță mai mică de 1500km
 
–          zbor alternativ oferit la mai puțin de 2 ore 125 euro
–          zbor alternativ oferit la mai mult de 2 ore 250 euro
  1. Zbor pe o distanță cuprinsă între 1500 și 3500km
 
–          zbor alternativ primit la mai puțin de 3 ore 300 euro
–          zbor alternativ primit la mai mult de 3 ore 400 euro
  1. Zbor pe o distanță mai mare de 3500km, pe teritoriul UE
 
–          zbor alternativ primit la mai puțin de 4 ore 200 euro
–          zbor alternativ primit la mai mult de 4 ore 400 euro
  1. Zbor pe o distanță mai mare de 3500km, în afara UE
 
–          zbor alternativ primit la mai puțin de 4 ore 300 euro
–          zbor alternativ primit la mai mult de 4 ore 600 euro

Cum poți evita birocrația excesivă atunci când vrei despăgubiri pentru un zbor anulat? 

Să recunoaștem, nimănui nu îi place să pună la punct dosare și să țină legătura cu diferite instituții pentru câteva sute de euro, rezultat care nici măcar nu este garantat în fiecare caz. De multe ori evităm să ne cerem drepturile deoarece efortul depus este mult prea mult ca să justifice rezultatul. Cum ar fi, însă, dacă ai afla că poți primi banii care ți se cuvin cu zero efort din partea ta?

Specialiștii AirAdvisor sunt juriști cu foarte multă experiență în recuperarea despăgubirilor pentru zboruri anulate/întârziate din vina companiilor aeriene. Dacă apelezi la ei, vei primi îndrumare în demersul tău de a fi compensat cum se cuvine pentru discomfortul creat. Practic, tot ce ai de făcut este să aloci 2-3 minute din timpul tău pentru a completa cererea de pe site și să aștepți să fi contactat de un membru al echipei. Te întrebi cât costă acest proces și dacă la final nu vei ieși pe pagubă? Fii fără grijă! Întregul proces este gratuit până la momentul obținerii unui rezultat favorabil, caz în care onorariul firmei este de doar 30% din suma finală. Astfel, nu ai nimic de pierdut atunci când vrei să îți fie respectate drepturile de pasager aerian.

 

 

Comentarii

comentarii