Acasă Eveniment Ziua Mondială a Teatrului, centrată pe personalitatea lui Mihai Măniuţiu, la Arad

Ziua Mondială a Teatrului, centrată pe personalitatea lui Mihai Măniuţiu, la Arad

479
DISTRIBUIȚI

Ziua Mondială a Teatrului l-a avut, sâmbătă, la Arad, în prim-plan pe cunoscutul om de teatru Mihai Măniuţiu, într-o onorantă triplă ipostază: de scriitor, care şi-a lansat un roman, de subiect al unui album care i-a fost dedicat, dar şi de regizor al unei premiere teatrale care a fost pusă în scenă de colectivul Teatrului de Stat „Ioan Slavici” din Arad. Mihai Măniuţiu şi-a lansat romanul „Memoria hingherilor”, volum apărut în Editura Bibliotek din Cluj Napoca, înaintea spectacolului de teatru. Au vorbit despre însemnătatea acestei opere cunoscuţii oameni de cultură Sorin Alexandrescu, Ştefania Pop – Curşeu şi Diana Suciu. Romanul lui Mihai Măniuţiu vine ca o continuare a preocupărilor acestuia pentru domeniul literar, autorul demonstrând din nou faptul că este o personalitate complexă, dedicată nu doar teatrului, ci şi literelor. Al doilea volum lansat sâmbătă seara, la Arad, l-a avut ca subiect pe Mihai Măniuţiu. Este vorba despre albumul „Dansând pe ruine”, scris de Dan C. Mihăilescu, dedicat creaţiei omului de teatru care este Mihai Măniuţiu. Lucrarea a fost prezentată de criticul de teatru Cristina Modreanu. Pentru toţi cei care în respectă şi îl iubesc pe omul de teatru Măniuţiu, această carte vine ca o frumoasă încununare a unei cariere care are încă multe surprize plăcute de prezentat publicului iubitor al Thaliei.
Nu în ultimul rând, personalitatea lui Mihai Măniuţiu a fost reliefată, poate cel mai pregnant, de Ziua Mondială a Teatrului, prin premiera piesei „Cântecul lebedei”, după A.P. Cehov, pe care a pus-o în scenă cu trupa teatrului arădean. În intenţia regizorului Mihai Măniuţiu, s-a dorit ca această piesă să fie un adevărat omagiu adus teatrului, oamenilor din teatru, artei teatrale în ansamblul ei dar şi minunatului public arădean. Regizorul şi-a conceput viziunea artistică prin includerea, practic, a întregului corp actoricesc de la Teatrul de Stat „Ioan Slavici” din Arad în această reprezentaţie în care i-a rezervat şi publicului un rol activ. „Publicul arădean a dovedit că ştie să fie aproape de teatru”, şi-a explicat autorul modul în care a conceput opera prezentată pe scena arădeană. Ca o concluzie a celor petrecute sâmbătă, putem da cuvintele lui Laurian Oniga, directorul Teatrului de Stat „Ioan Slavici”, care a spus că Aradul a devenit, pentru o zi, Capitala Mondială a Teatrului.

Comentarii

comentarii