Acasă Actualitate 12 milioane de euro pe an – costul unei posibile gratuiţi pe...

12 milioane de euro pe an – costul unei posibile gratuiţi pe transportul în comun din Timişoara

DISTRIBUIȚI

ratt

Primarul Timişoarei, Nicolae Robu, este decis ca până la următoarea şedinţă a consiliului local să tranşeze problema unei posibile gratuităţi la transportul în comun. După ce a sondat opinia publică pe Facebook şi a ajuns la concluzia că timişorenii vor să circule gratis cu vehiculele RATT (Regia Autonomă de Transport Timişoara), Robu a lăsat cea mai importantă decizie pe umerii directorului regiei, Ioan Goia.

Goia trebuie să-şi facă socotelile şi să spună clar dacă RATT ar putea funcţiona cu o subvenţie lunară de 4,6 milioane lei de la primărie. Suma este cu mai bine de un milion mai mare decât ceea ce primeşte RATT în prezent şi reprezintă „maximum maximorum” pe care primarul Robu ar fi discus să îl aloce în acest scop.

Directorul are sarcina să analizeze dacă RATT are capacitatea de a se descurca în această limită de venituri, crescându-şi eventual veniturile proprii din alte activităţi şi reducându-şi costurile pe diverse direcţii de funcţionare, pentru că mai mulţi bani nu are cum să primească. Indiferent câţi călători vor veni, nu vom da mai mult de 4,6 milioane de lei pe lună. Le-am atras atenţia să facă toate evaluările cu simţ al răspunderii total, pentru că nu aş vrea să vină ulterior şi să spună că au ajuns pe minus. Dacă RATT se angajează să funcţioneze pe plus, luând şi măsuri suplimentare de eficientizare internă, atunci vom avea o hotărâre de consiliu local pe acest subiect. RATT a fost redresat de când sunt eu primar şi evident că îmi doresc să consolidăm situaţia economică a acestei regii şi nicidecum să o şubrezim”, a declarat Robu.

Dacă se va oferi gratuitate, aceasta va fi după modelul din perioada 15 decembrie 2013 – 15 ianuarie 2014, fiind destinată timişorenilor cu un venit brut sub 2000 de lei pe lună. Peste 12.000 de timişoreni au călătorit cu mijloacele RATT în perioada menţionată, iar primarul a fost mulţumit de efectele măsurii asupra traficului din oraş.

Eu nu iau măsuri populiste. Putem să introducem anumite facilităţi cu avantajele care decurg din ele. O parte dintre aceşti călători, dacă nu ar avea gratuitatea, ar folosi maşinile proprii şi asta ar însemna o aglomerare a străzilor, poluare, praf. Măsurile de tipul acesta le luăm numai dacă avem sustenabilitate economică pentru ele. Ori de la bugetul local nu putem aloca şi nu vreau să alocăm mai mult de atât, pentru că ar însemna să afectăm alte proiecte importante pentru oraş”, a mai declarat Robu.

Citește și:

Robu face un nou sondaj pe Facebook: 5 variante pentru gratuităţile de la RATT

RATT: Gratuităţi şi reduceri pe mijloacele de transport în comun din Timişoara, în 2014

Gratuitate pe transportul în comun din Timişoara. Dar cum dovedeşti că ai salariul mic?

Comentarii

comentarii