În cele mai multe cazuri nu au fost respectate caracteristicile afişului prin intermediul căruia operatorii trebuie să pună la dispoziţia utilizatorilor informaţii despre condiţiile de obţinere şi utilizare a serviciilor (sau în anumite cazuri acest afiş nu era expus), nu se îndeplinea obligaţia de a oferi materiale în formă tipărită sau electronică referitoare la planul tarifar ales, tarifele aplicabile pentru acces şi pentru apelurile naționale şi durata minimă a contractului, condiţiile de încetare a contractului înainte de termen şi penalităţile aplicabile sau nu se oferea clienţilor o copie a contractului-cadru şi a condiţiilor generale privind furnizarea serviciului de telefonie sau o copie a Procedurii privind soluţionarea reclamaţiilor utilizatorilor finali.
Astfel, în judeţul Timiş s-au efectuat 29 de controale la punctele de lucru aparţinând unui număr de 10 furnizori de servicii de telefonie sau parteneri ai acestora, negăsindu-se nicio abatere.
În judeţul Arad s-au efectuat 27 de controale la punctele de lucru aparţinând unui număr de 8 furnizori de servicii de telefonie sau parteneri ai acestora în urma cărora a fost constată o singură abatere – nepunerea la dispoziţia utilizatorilor a Procedurii privind soluţionarea reclamaţiilor utilizatorilor finali.
În judeţul Caraş-Severin s-au efectuat 16 controale la punctele de lucru aparţinând unui număr de 7 furnizori de servicii de telefonie sau parteneri ai acestora, negăsindu-se, de asemenea, nicio încălcare a prevederilor deciziei de informare a utilizatorilor finali de către furnizorii de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului.
În judeţul Dolj s-au efectuat 27 de controale la punctele de lucru aparţinând unui număr de 7 furnizori de servicii de telefonie sau parteneri ai acestora. S-a costat o singură încălcare a obligaţiei de a pune la dispoziţia publicului informaţii privind condiţiile de obţinere şi utilizare a serviciilor, cel puţin prin intermediul unui afiş lizibil.
În judeţul Gorj s-au efectuat 26 de controale la punctele de lucru aparţinând unui număr de 8 furnizori de servicii de telefonie sau parteneri ai acestora. Au fost constatate 16 încălcări ale deciziei ANCOM care au vizat obligaţia de a pune la dispoziţia publicului informaţii privind condiţiile de obţinere şi utilizare a serviciilor, cel puţin prin intermediul unui afiş lizibil, obligaţia de a pune la dispoziţia utilizatorilor o copie a contractului-cadru şi a condiţiilor generale privind furnizarea serviciului de telefonie, obligaţia de a afişa pe pagina principală a propriului site, la loc uşor vizibil, un link direct către contractul-cadru şi către condiţiile generale privind furnizarea serviciului de telefonie şi obligaţia de întocmi şi furniza Procedura privind soluţionarea reclamaţiilor utilizatorilor finali.
În judeţul Hunedoara s-au efectuat 27 de controale la punctele de lucru aparţinând unui număr de 8 furnizori de servicii de telefonie sau parteneri ai acestora. A fost constatată o singură încălcare a prevederilor deciziei ANCOM prin nepunerea la dispoziţie, nici verbal nici tiparit, a informaţiilor cu privire la planul tarifar ales şi contravaloarea acestuia pe întreaga perioadă contractuală iniţială, tarifele aplicabile pentru acces şi pentru apelurile naționale sau durata minimă a contractului, condiţiile de încetare a contractului înainte de termen şi penalităţile aplicabile.
În judeţul Mehedinţi s-au efectuat 16 controale la punctele de lucru aparţinând unui număr de 7 furnizori de servicii de telefonie sau parteneri ai acestora, negăsindu-se, de asemenea, nicio încălcare a prevederilor deciziei de informare a utilizatorilor finali de către furnizorii de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului.
Comentarii
comentarii