O participantă din comuna Bârna şi-a deschis o firmă de consultanţă contabilă
Societatea de Educaţie Contraceptivă şi Sexuală Bucureşti şi Fundaţia Pro WOMEN Iaşi vor încheia la finele lunii octombrie 2011 Proiectul “FAR – Femeia Antreprenor în Rural” cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 “Investeşte în oameni”, Axa prioritară 5 „Promovarea măsurilor active de ocupare”, DMI 5.2. Promovarea sustenabilităţii pe termen lung a zonelor rurale în ceea ce priveşte dezvoltarea resurselor umane şi ocuparea forţei de muncă.
Pe parcursul a trei ani, Proiectul “FAR – Femeia Antreprenor în Rural” a urmărit dezvoltarea spiritului antreprenorial în rândul femeilor din zona rurală, având ca obiective motivarea lor în vederea iniţierii unei afaceri şi dezvoltarea cunoştinţelor şi abilităţilor necesare susţinerii unei afaceri de succes. Proiectul şi-a propus ca în 15 judeţe din România un număr de 1.116 femei din 62 de comune să beneficieze de cursuri de operare PC şi ateliere destinate dezvoltării spiritului antreprenorial, iar pentru cele care au dorit să pună în practică ideile de afaceri dezvoltate în cadrul atelierelor s-a acordat asistenţă tehnică în vederea demarării activităţilor. Pentru atingerea scopurilor si obiectivelor propuse, proiectul a lucrat în strânsă colaborare cu primăriile comunelor incluse în proiect şi a urmărit asigurarea de legături cu alte proiecte implementate în zonele incluse în proiect. Societatea modernă nu poate funcţiona fără beneficiile informatizării, motiv pentru care dezvoltarea personală a beneficiarilor a debutat prin învăţarea folosirii calculatoarelor şi a internetului în cadrul unor cursuri acreditate, adaptate cerinţelor specifice ale femeilor care trăiesc în mediu rural, diplomele obţinuze putând fi folosite şi pentru ocuparea unor noi locuri de muncă. Pentru fiecare comună au fost studiate oportunităţile de afaceri locale specifice grupului ţintă căruia i s-a adresat proiectul, atelierele de antreprenoriat, bazate în exclusivitate pe metode interactive de învăţare, folosind exemple, exerciţii, simulări şi jocuri de rol derivate din rezultatele acestora.