Premierul Emil Boc a avut la sfîrșitul anului trecut o întâlnire cu omologul său sârb Mirko Cvetkovic, iar printre temele de discuţie a figurat şi construirea unei autostrăzi între cele două state.
“Am mandatat ministerele de resort să analizeze această oportunitate. Ministrul Transporturilor va efectua o vizită în Serbia în perioada următoare”, a anunţat Boc. Ideea unei autostrăzi Belgrad-Timişoara este mai veche, vicepremierul sârb Bozidar Delici făcând o propunere în acest sens în 2010. Şi atunci, Boc a salutat propunerea şi a spus că propunerea sârbă va fi înaintată Guvernului. Acum trei ani, se vehicula ideea unei autostrăzi regionale, care să lege nord estul Serbiei, sud-vestul României şi Ungaria, propunere avansată de partea sârbă. Discuţiile nu au progresat însă. Traseul rutier Timişoara-Jimbolia-Belgrad are o lungime de 178 de kilometri. Dacă autostrada va urma acest traseu (care nu este însă în linie dreaptă), partea română ar trebui să construiască în jur de 50 km. La un cost de 3,8 milioane de euro pe km, în zona de şes, potrivit chiar standardelor de cost ale Ministerului Transporturilor, aceasta bucată de autostradă ar trebui să coste circa 190 de milioane de euro. Posibilul traseu al autostrăzii ce ar pleca de la Timişoara a fost în mare trasat. Punctul de plecare ar fi undeva în zona Remetea Mare sau Izvin. Şoseaua va trece peste Timiş, peste un pod nou. Ulterior drumul va putea să urmeze un traseu asemănător cu cel al actualului drum de legătură cu Belgradul. Înainte de Deta, la autostradă ar urma să se lege şi un drum expres care va face legătura cu Reşiţa. De aici, drumul continuă spre graniţă.