Într-un studiu realizat la comanda BCR în primăvara acestui an pe segmentul microîntreprinderi se arată că produsele cu cel mai mare potențial rămân cele de finanțare: peste 73% dintre respondeți intenționează să acceseze un credit în 2012.
Totuși, comparativ cu 2011, a crescut cu 7% intenția de a deschide un depozit în 2012 (cea mai mare creștere a intenției de cumpărare pe toate produsele bancare), 43% dintre antreprenori intenționând să deschidă depozite în 2012. 98% dintre micile afaceri din România au un cont curent în bancă, 85% efectuează plăți, 32% au depozite și 63% au contractat un credit. 54% dintre microinteprinderi folosesc servicii de internet banking. Comparativ cu 2011, se observă o creștere generală a utilizării de produse bancare, cu accent însă pe zona de depozite și internet banking. “Micii antreprenori vor lucra cu mai puține bănci, dar vor avea posibilitatea de a accesa produse și servicii bancare mai multe, mai simple și mai accesibile, în general sub formă de pachete, și la prețuri mai apropiate de așteptările lor. În plus, beneficiile non-bancare asociate devin factor important în alegerea băncii cu care vor să lucreze. Există o specializare accentuată a băncilor în ceea ce privește oferta pentru microîntreprinderi, iar aceasta se va reflecta în resursele alocate atragerii și servirii acestui segment de clienți”, a declarat Sorin Mititelu, director Segmente BCR. În studiu se mai arată că scad termenele de plată și, în consecință, însemnătatea creditului comercial, iar microintreprinderile revin la creditul bancar ca principal instrument de finanțare a afacerii; antreprenorii se așteaptă din partea băncilor la produse și servicii de calitate pentru o gamă largă de nevoi, comisioane mai mici, personal calificat și consultanță de specialitate. Printre nevoile nebancare, este evidentă necesitatea promovării, a oportunităților de business, a consultanței și a trainingurilor. “Microintreprinderile au flexibilitatea necesară adaptării la o piață în schimbare, au posibilitatea de a dezvolta foarte repede competențe profesionale, iar piața locală de bunuri și servicii este departe de a fi saturată. De aceea, microintreprinderile sunt un important motor al revenirii din recesiune și, în general, al dezvoltării economice. Rolul băncilor în acest context este să susțină dezvoltarea microintreprinderilor atât cu produse și servicii bancare adaptate, dar și prin instrumente de promovare și oportunități de business”, a continuat Mititelu.